Het is nu 07 mei 2025, 10:31
Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.
door Houara » 25 dec 2011, 20:12
Beste W201 leden
Ik heb een Mercedes 190E 1986
Ik heb de auto zelf terug gereden uit Frankrijk ongeveer 500 km
De auto deed alleen in het begin wat anders met op trekken dat hij wat minder toeren had en bij gas geven is het weg
Als je de auto start loopt de motor niet helemaal mooi vooral als je weg wilt gaan rijden gaat de auto wat trillen eenmaal op gang heb je nergens last van
Nu heeft een monteur ernaar gekeken en En het bleek de spinnenkop te zijn er was eerder al aan gedraaid
Hiermee bedoel ik het punt waar je een inbus of een dun iets indoet en draait om de motor af te stellen
Dat onderdeel was stuk de monteur heeft er een nieuwe op gezet en er een blik in de tank gegooid om alles te reinigen
Nu een test ronde gedaan de auto was redelijk goed af gesteld ( maar nog niet echt goed hiermee bedoel ik hoe een echt 2.0 motor moet lopen. een stukje gereden en het probleem kwam terug de motor liep niet meer mooi
Nu is mijn vraag wat kan het zijn dat de motor eerst goed liep en goed was afgesteld en na stuk rijden het probleem weder terug kwam ik hoop dat iemand mij kan helpen
Ps de auto heeft een tijd stil gestaan
Er zit ook een nieuwe brandstofpomp en een nieuwe waterpomp op
Mvg
Houara
-
Houara
- Senior Boarder

-
- Type wagen: 190D 2.5
- Bouwjaar: 1986
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
- Andere wagens / opmerkingen:
door HansMercedes » 26 dec 2011, 00:57
Het is een precies werkje om die spinennkop af te stellen en voor het goeie heb je daar een co kast voor nodig . heeft de auto een katalisator want het probleem kan dan ook nog aan de lamda sonde leggen . dus om zo even een antwoord te geven is wat lastig . ga er van uit de je ontsteking wel in orde is grt hans
-

HansMercedes
- Diamant Boarder

-
- Roepnaam:
- Type wagen: 190E 2.6
- Bouwjaar: 1989
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
door Orion » 26 dec 2011, 07:24
Kan ook zijn dat je koude staart relais is gecorodeerd, dat je je co hebt laten afstellen is goed maar denk zelf eerder aan dat relais. Je moet dat eruit halen en de contacten ervan met een dremel eens schoonmaken. Dit probleem heb ik hetzelfde gehad in het begin van dit jaar. Daarna nooit meer last van gehad.
Geef me een PB.
-

Orion
- Erelid

-
- Type wagen: 190E 2.0
- Bouwjaar: 1986
- Automaat: Ja
- LPG: Ja
Keer terug naar Techniek W201