[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
SpeurtochtW201 : Even voorstellen Voor W201 en andere C-Klasse

W201Club.nl

Alles over de Mercedes W201

Het is nu 01 mei 2025, 00:19

SpeurtochtW201

Dit is de plaats waar je jezelf en eventueel je auto kunt voorstellen. Ook als je al lang lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent.
Stel hier GEEN technische vragen e.d., daar hebben wij een heel forum voor!!!

SpeurtochtW201

Berichtdoor speurtochtW201 » 21 jun 2010, 12:18

Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum, dus ik zal mij even voorstellen.

Ik ben Anton de Jager, woonachtig te Rotterdam.
Na jaaaaren Volkswagen Golf gereden te hebben (ik ben van huis uit overgoten met het VW-virus, vandaar)
ben ik op zoek naar "iets anders".

Dit verdient enige uitleg;
Mijn zwager had een drukkerij in Driebergen en kocht na een aantal jaar een Mercedes 190D, in surfblauw.
De NL-30-TV. (ik ben even naar RDW.nl gegaan en het schijnt dat hij nog bestaat, echter is voor het laatst gekeurd in 2002.
Ik was 16, en mijn zwager vroeg me in het beboste gebied rondom Driebergen of ik een keer een stukje wilde rijden.
Ik heb ongeveer 1 kilometer gereden met -de toen maagelijke- 190, er stond namelijk nog geen 800 KM op de teller en het
gevoel een tank te besturen vergeet ik nooit meer, evenals zijn opmerking: (die ster is om te richten, dat pedaal dat is "vuur")
Ik ben dus op zoek naar een goede betrouwbare 190, nu dus voor mezelf
Dit omdat nu ze redelijk betaalbaar zijn en mede in verband met de vrijstelling van motorrijtuigenbelasting.

Oké, ik zoek dus dit;

Merk / Type: Mercedes 190E
Motor: 2,0 benzine (niet de carburatieversie)
Versnellingsbak: Automaat
Lakkleur: Alle kleuren zilvermetallic, zwart, liefst distelgroenmetallic, bruinmetallic, goudmetallic, donkergrijsmetallic of donkergroenmetallic. (evt. surfblauw)
Interieurkleur: Liefst Zwart / Antraciet / Lichtgrijs (evt. beige of grijs)
Bouwjaar: 1983 – 1986 (niet na deze bouwjaren ivm belastingvrij rijden)
Km-stand: Max 180,000 KM
Onderhoudsboekjes: aanwezig
Servicehistorie: bekend
Algehele staat: Roestvrije en originele staat, en eventueel een paar leuke opties (elektr. ramen, ABS, stuurbekrachtiging, open dak, dat soort zaken)
NL-kenteken mag import zijn
Max aankoopbedrag: 3.500,= euro

Ik weet het, de lijst is vrij veeleisend, maar ik ben toch benieuwd of jullie met de aanwezige onmetelijke kennis iets voor mij kunnen betekenen.
De speurtocht naar de speld in de hooiberg is net begonnen.
Ik verwacht niets, ik hoop dat jullie met mij mee willen denken zodat ik binnenkort ook aan mag sluiten in het cordon van "echte automobielen", rijdend in een van de beste auto's ooit gemaakt ;-)

Ik hoor graag van jullie, en hoop de komende tijd veel leesplezier op het geweldige forum te hebben.

Vriendelijke groet,

Anton de Jager.

PS: Mocht iemand nog interesse hebben in diverse autofolders, ik heb er behoorlijk wat in PDF op mijn PC staan.
http://w201club.nl/viewtopic.php?f=17&t=1369
speurtochtW201
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Type wagen: 190
Bouwjaar: 1983
Automaat: Nee
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen:

Re:even voorstellen...

Berichtdoor Benz » 21 jun 2010, 14:46

Welkom hier!
Het is inderdaad een moeilijk lijstje:cheer:
In Nederland is het tegenwoordig heel lastig om voor €3500 een nette belastingvrije 190 te vinden.
Maar misschien dat je in Duitsland wel kan slagen.

Groet Stefan
Benz
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Type wagen: Ander type
Bouwjaar: Nieuwer
Automaat: Ja

Berichtdoor Bassje » 21 jun 2010, 16:43

Welkom hier! In je andere topic heb ik ook al een reactie geplaatst.
Uiteraard willen we wel foto's zien als je er een gekocht hebt hé! ;).

En je hebt gelijk, het is een geweldig forum.
Bassje
Erelid
Erelid

Roepnaam:
Type wagen: 190E 2.0
Bouwjaar: 1990

Berichtdoor speurtochtW201 » 21 jun 2010, 22:58

Absoluut! Belofte staat.
http://w201club.nl/viewtopic.php?f=17&t=1369
speurtochtW201
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Type wagen: 190
Bouwjaar: 1983
Automaat: Nee

Re: even voorstellen...

Berichtdoor Arno_Langendam » 27 jun 2010, 11:31

Goedemiddag Anton,

Wat een pracht verhaal hoe je van het VW-Virus toch kan worden aangestoken en besmet met het Mercedes-Benz virus! :lol:

En het mooiste vond ik de uitspraak: De ster is om te richten en het pedaal is, vuur! :woohoo:

Welkom hier op het forum en nu het forum vernieuwd is zal het nog leuker worden.
Geniet ook van de voorpret van het zoeken en kopen van een W201.

We zijn benieuwd wat je zelf vind, mocht ik wat tegen komen dan zal ik je dat zeker laten weten.

Nog een tip!

Zoeken op www.mobile.de is ook leuk. Zo ook het zelf invoeren.

Groet, Arno
Arno_Langendam
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Type wagen: 190E 2.6
Bouwjaar: 1988

Keer terug naar Even voorstellen Voor W201 en andere C-Klasse