Ik ben nieuw op dit forum, dus ik zal mij even voorstellen.
Ik ben Anton de Jager, woonachtig te Rotterdam.
Na jaaaaren Volkswagen Golf gereden te hebben (ik ben van huis uit overgoten met het VW-virus, vandaar)
ben ik op zoek naar "iets anders".
Dit verdient enige uitleg;
Mijn zwager had een drukkerij in Driebergen en kocht na een aantal jaar een Mercedes 190D, in surfblauw.
De NL-30-TV. (ik ben even naar RDW.nl gegaan en het schijnt dat hij nog bestaat, echter is voor het laatst gekeurd in 2002.
Ik was 16, en mijn zwager vroeg me in het beboste gebied rondom Driebergen of ik een keer een stukje wilde rijden.
Ik heb ongeveer 1 kilometer gereden met -de toen maagelijke- 190, er stond namelijk nog geen 800 KM op de teller en het
gevoel een tank te besturen vergeet ik nooit meer, evenals zijn opmerking: (die ster is om te richten, dat pedaal dat is "vuur")
Ik ben dus op zoek naar een goede betrouwbare 190, nu dus voor mezelf
Dit omdat nu ze redelijk betaalbaar zijn en mede in verband met de vrijstelling van motorrijtuigenbelasting.
Oké, ik zoek dus dit;
Merk / Type: Mercedes 190E
Motor: 2,0 benzine (niet de carburatieversie)
Versnellingsbak: Automaat
Lakkleur: Alle kleuren zilvermetallic, zwart, liefst distelgroenmetallic, bruinmetallic, goudmetallic, donkergrijsmetallic of donkergroenmetallic. (evt. surfblauw)
Interieurkleur: Liefst Zwart / Antraciet / Lichtgrijs (evt. beige of grijs)
Bouwjaar: 1983 – 1986 (niet na deze bouwjaren ivm belastingvrij rijden)
Km-stand: Max 180,000 KM
Onderhoudsboekjes: aanwezig
Servicehistorie: bekend
Algehele staat: Roestvrije en originele staat, en eventueel een paar leuke opties (elektr. ramen, ABS, stuurbekrachtiging, open dak, dat soort zaken)
NL-kenteken mag import zijn
Max aankoopbedrag: 3.500,= euro
Ik weet het, de lijst is vrij veeleisend, maar ik ben toch benieuwd of jullie met de aanwezige onmetelijke kennis iets voor mij kunnen betekenen.
De speurtocht naar de speld in de hooiberg is net begonnen.
Ik verwacht niets, ik hoop dat jullie met mij mee willen denken zodat ik binnenkort ook aan mag sluiten in het cordon van "echte automobielen", rijdend in een van de beste auto's ooit gemaakt

Ik hoor graag van jullie, en hoop de komende tijd veel leesplezier op het geweldige forum te hebben.
Vriendelijke groet,
Anton de Jager.
PS: Mocht iemand nog interesse hebben in diverse autofolders, ik heb er behoorlijk wat in PDF op mijn PC staan.