[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Spelen in de sneeuw : Algemene vragen over jouw W201

W201Club.nl

Alles over de Mercedes W201

Het is nu 18 mei 2025, 21:04

Spelen in de sneeuw

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen W201 wat niet in een andere forum past.

Spelen in de sneeuw

Berichtdoor aaa » 04 feb 2012, 23:46

Vandaag even in de sneeuw aan het spelen geweest, de achterwielen de buitenbocht te laten nemen :) donuts draaien met de ster bijna op de zelfde plaats te houden B) ging prima met maar 72pk.
Doordat het mn eerste winter is dat ik rij, gelijk met achterwiel aandrijving en zonder abs dacht ik eerst maar even oefenen voor het geval dat het al nodig is wil ik wel weten hoe de auto reageerd. Weet niet het verschil met en zonder winterbanden (in de herfst al winter sloffen aangeschaft)maar het viel me niks tegen hoe de auto remmen kan, sturen daarin tegen helmaal niet :blink: . Kwam er achter dat afremmen en sturen eigelijk alleen maar moglijk is door terug te schakelen en met wat licht pompend te remmen iemand nog leuke of intressante ervaringen??
groeten uit t Noorden ;)
nieuwere auto's ooit oldtimer? nee, eerder koffie beker B) Blij dat Benz ik rij
aaa
Senior Boarder
Senior Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 190D 2.0
Bouwjaar: 1984
Automaat: Nee
LPG: Nee

Re: Spelen in de sneeuw

Berichtdoor Bobracing » 05 feb 2012, 00:02

Met de 190D afeglopen winter vele mensen ingehaald :)
Ik had winterbandjes onder me auto zitten, kan zelf een flink potje sturen! Dus je raad het al, mensen links en rechtsom voorbij gaan in de sneeuw en zoekrijden!
Leukste is nog altijd wel bochtjes maken en draaien om je as ;) Mensen kijken dan altijd vreemd.
Heb gisteren en vandaag ook zitten spelen met mijn Daily Citroen C1 ook me eerste winter in een voorwiel aandrijving... Nou achterwiel vind ik fijner in de sneeuw! Maar is wel goed te doen met de handrem hahaha
Bobracing

Berichtdoor aaa » 05 feb 2012, 00:06

Daily Citroen C1??? enige reden die ik kan bedenken is het behoud van de benzen ;) . Voor de rest zitten er ook nog voordelen op veiligheid of kracht in achterwiel aandrijving 8-)
nieuwere auto's ooit oldtimer? nee, eerder koffie beker B) Blij dat Benz ik rij
aaa
Senior Boarder
Senior Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 190D 2.0
Bouwjaar: 1984
Automaat: Nee
LPG: Nee

Berichtdoor Bobracing » 05 feb 2012, 09:29

Antwoord geef je al deels,
Niet dagelijks de 190 hoeven te gebruiken. Heb zelf afgelopen jaar 1 jaar in de 190D gereden... stond buiten e.d. en nee dat doet een auto niet goed. Maar buiten dat om is het voor de verzekering ook makkelijker, en rijdt dat ding altijd, en kan ik er altijd mee rijden. Moet er niet aan denken de 16v met dit weer de weg op te sturen.
Bobracing

Keer terug naar Algemene vragen over jouw W201