door MercedesFTW » 23 aug 2011, 23:14
Zo, laat ik nog maar weer eens beginnen.
ten eerste :
zelfde problemen als bij het vorige blok
Zit nu een ander blok in die wel goed loopt maar slecht start.
Hieruit trek ik de conclusie dat het aan een onderdeel ligt die er nog in zit van de oude motor.
Er zit een ander blok in met andere inlaat. Alle kabels, vacuumslangen, ontsteking, handmatige stationair regelaar, koppelontvormer en bak etc zijn nog van het originele.
Het probleem moet ergens in die onderdelen liggen.
Het probleem is zo:
Het starten is zowieso niet snel. Een goed startende auto slaat aan zodraa je de sleutel om draait, dus zodra de start motor begint te draaien. Deze moet zowieso 1 a 2 seconden starten.
Bij een koude motor start hij het best.
Na de gebruikelijke 1 a 2 seconde slaat hij aan en stottert hij een klein beetje(dus niet helemaal goed). Wanneer je het gas in traps (maakt niet uit of het weinig of veel is) gaat het blok stotteren, alsof hij geen brandstof, vonk of lucht krijgt. na een seconde of 10 is dit verdwenen en loopt het blok perfectemundo.
Bij een warme motor die een minuut of 5 a 10 heeft stil gestaan start hij een stuk slechter. dan heeft hij echt moeite met aanslaan en moet je met het gas spelen om hem aan het lopen te krijgen. plof.. niks... plof... niks... plof... niks... plof plof... niks.. plof plof plof.. aan.
als je begrijpt wat ik bedoel.
Bij een warme motor die net uit is gezet start hij gewoon perfect zonder slag of stoot, het is dus net alsof hij gewoon geen brandstof krijgt... of dat hij gewoon fout vonkt, maar de ontsteking is recentelijk afgesteld door een specialist.
Ik heb al een andere koudstart injector geplaatst die een betere conus gaf dan het huidige.
Nu vraag ik mij af wat het kan zijn. welk onderdeel misschien defect is.
Het brandstof relais doet het ( bij contact hoor je de pomp)
het overspanningsrelais doet het ( bij starten gaan de toeren heel even omhoog waarna hij weer afzakt)
Kan dit niet aan de computer liggen die verkeerde brandstof info geeft?
of een bobine die slecht is? (heb zelf zoiets bij een 4 takt brommer gehad waarbij een nieuwe bobine het probleem oploste)
of de ontstekingsregelaar
of..
of...
Ik hoop dat jullie genoeg info hebben en misschien met een aantal ideetjes komen.
Wanneer je nog vragen hebt, vraag maar raak.
In ieder geval al bedankt voor elke geplaatste reactie of gedachte die hier op los gaat.
Mvg,
Tom
Met vriendelijke groet,
Tom