Goedenavond,
Ik ben 21 jaar en sinds een aantal weken eigenaar van een zwarte 190D 2.5 met automatische transmissie.
De auto is uit 1986 en wordt dus nog wegenbelastingvrij. Momenteel rij ik nog in een W123 serie Mercedes, namelijk een 2,5 liter 6 cilinder op LPG. Deze wordt op alle punten wat minder dus ik was al een tijdje aan het kijken naar een vervanger. Nu was ik een beetje zat van het kleppenstellen en het rijden op gas, elke 250 km tanken is vrij vaak. Dus aan de hand daarvan toch al snel gekozen voor een diesel, en dan het liefst een 2,5 natuurlijk! Het is de bedoeling om hem helemaal klaar te maken en er dan na de zomer een keer in te gaan rijden, hij is nu duurder dan de W123 ivm de wegenbelasting.
Het is een auto met een verhaaltje, waarschijnlijk is het een taxi geweest en is ie overgespoten. Er zitten geen km standen of boekjes bij dus de 280.000 die op de teller staat is een beetje twijfelachtig. Verder heeft de auto waarschijnlijk een ongeluk gehad, er zit een scheur in het voorraam en de steun van de stuurpomp aan de motor was afgebroken. Inmiddels heb ik de steun vervangen, deze zit vast aan het distributiedeksel en die is dus te verwisselen. Ik heb hier ook foto's van gemaakt dus ik zal binnenkort eens een topic hierover openen. Verder heb ik de rubbertjes van de brandstofpomp vervangen, hij lekte namelijk diesel aan de bovenkant en hij is nu weer droog. Morgen gaat ie voor de apk, even voorkeuren, dus ben benieuwd!
Groet