ondertussen ook eens naar mijn niet werkende schuifdak gekeken. probleem is en was ; Wil niet meer open. motor werkt. ratelgeluid bij drukken op sluiten en geen ratelgeluid bij drukken op open.
hoorde tot voordat het probleem begon wel net voor deze storing een soort gekraak bij einde sluiten dak.
heb inmiddels de motor achter in de bak eens losgehaald en de tandwielen en de kabel bekeken. ziet er allemaal goed uit. geen versleten of afgebroken tandjes....ook nog vettig. nieuw vet erin gedaan en weer gemonteerd.
vraag 1; hoe zou het kunnen dat je een ratelgeluid hoort bij het drukken op 'sluiten' en niet bij drukken op 'open'. ik vraag dit omdat de tandwielen in de motor blijkbaar niet versleten zijn...
vraag 2; wie weet hoe vast de moer moet of mag die onder de witte plastic afdek/nooddraaiknop zit (waarmee je volgens Mercedes met sleutel 16 handmatig het dak nog zou moeten kunnen openen (?!).
ik vermoed dat er een beugeltje ofzo is afgebroken bij het dakpaneel. mijn
vraag 3; moet ik de complete schuifdakbak demonteren om dit op te lossen, want dak zit dicht en wil dus niet open....

.....het gaat om model 1985, dus nog geen schuif en kanteldak, maar alleen schuifdak (elektrisch).