[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
Schokdemper spanner poly-v riem 190D : Techniek W201

W201Club.nl

Alles over de Mercedes W201

Het is nu 28 maart 2024, 13:32

Schokdemper spanner poly-v riem 190D

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Schokdemper spanner poly-v riem 190D

Berichtdoor Andyam » 09 feb 2019, 20:15

De laatste tijd is er nogal veel lawaai als de motor op 'ralenti' draait, bij gasgeven verdwijnt dit grotendeels.
Ik heb gezien dat op ralenti de poly-v riem op een bepaalde plaats zeker 2 cm heen en weer trilt.
De riem is nog maar vorig jaar vervangen, en was juiste lengte.
Zou het kunnen dat de schokdemper die op het spanmechanisme voor de riem zit defect is?
Andyam
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 99
Geregistreerd: 11 okt 2009, 17:05
Woonplaats: Deinze
Type wagen: 190D 2.0
Bouwjaar: 1988
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: Schokdemper spanner poly-v riem 190D

Berichtdoor Nico190E » 09 feb 2019, 21:52

Hoi Andy,

Had ik enkele jaren geleden ook na vervangen van de riem.
Na het demonteren kwam ik erachter dat de spanrol verkeerd gemonteerd was.

Dus spanrol demonteren en opnieuw monteren op de goed manier.
De Multi-riem gaat anders scheef lopen en piepen en ben je snel weer aan andere toe.
Al meer dan 23 jaar plezier aan dit oudje, dus genieten.
Nico190E
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 699
Geregistreerd: 17 jul 2012, 21:20
Woonplaats: Gem. Cranendonck
Roepnaam:
Type wagen: 190E 2.0
Bouwjaar: 1986
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: Schokdemper spanner poly-v riem 190D

Berichtdoor fronteradriver » 13 feb 2019, 06:00

Gerammel bij verhoogd stationair draaien had ik ook bij mijn 200D.
Spanrol, hevel, schokdempertje (Taxiteile) en riem (Gates) vervangen...en het gerammel was weg..
Oorzaak bleek vooral te liggen bij het rubber van de ogen van het schokdempertje..
W201 190D (1989)
Harley Davidson Road King Classic (2003)
Sym Joymax 125 (2015)
fronteradriver
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 45
Geregistreerd: 10 nov 2017, 10:25
Woonplaats: Gentbrugge
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: 1988
Automaat: Nee
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen:


Keer terug naar Techniek W201

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast