[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Schokbrekers voor vervangen hoe te doen ? : Carrosserie & Exterieur W201

W201Club.nl

Alles over de Mercedes W201

Het is nu 03 mei 2025, 09:09

Schokbrekers voor vervangen hoe te doen ?

Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.

Schokbrekers voor vervangen hoe te doen ?

Berichtdoor Tarantula » 14 feb 2012, 16:15

Hallo wie heeft er tips waar ik op moet letten bij het vervangen van de voorschokbrekers.
De achterschokbrekers heb ik al vervangen en dat ging vrij simpel.
Nu de voorste nog.
Dus als er iemand foto's of tips heeft hoor ik het graag.
Mvg Bart
Tarantula
Senior Boarder
Senior Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 190D 2.0
Bouwjaar: 1985
Automaat: Nee
LPG: Nee

Re: schokbrekers voor vervangen hoe te doen ?

Berichtdoor HansMercedes » 14 feb 2012, 18:25

Heb helaas geen foto's voor je maar zet wel een krik onder de draagarm als je de schokbreker gaat loshalen want er staat nogal; wat spanning op die veer . Moeilijk is het zeker niet. 2 bouten aan de achterzijde van de draagarm en de bevestiging boven even loshalen [centrale bout losdraaien ] de schokbreker zit onder in een pasbus en dat is een beetje peielen maar goed te doen hoor succes met je klus .ik was binnen het uur klaar dus viel mee 2 schokbrekers . grt hans
HansMercedes
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 190E 2.6
Bouwjaar: 1989
Automaat: Nee
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen:

Keer terug naar Carrosserie & Exterieur W201