Deze verlaging kan nog met standaard dempers, Bilstein of Sachs zijn m.i. betere dempers dan de Monroe.
Zeker voor de prijs waar Taxiteile ze voor levert zou ik voor de eerste of tweede gaan.
Zeker de Monroe sensatrac is mij niet bevallen, deze zijn het eerste deel van de slag zacht en worden harder naarmate je verder inveert. Dit komt het weggedrag niet ten goede, de wagen voelt minder stabiel aan. Leuk voor een Franse auto, past niet bij de Mercedes.
De andere Monroe, de original heb ik ook mindere ervaring mee in die zin dat ze snel stuk zijn, (lek of bijgeluid produceren), Het weggedrag is goed, maar door de korte levensduur is het duurkoop.
Dit bij vier auto's waaronder ze gemonteerd waren, 1x eerste montage, lekke demper onder de 100.000 km.
De andere zaten onder gebruikte auto's en maakten bijgeluiden bij het inveren, de dempers waren van recente datum en kilometerstand.
Overigens was dit vóór het tijdperk van de verkeersdrempels en bij normale rijstijl.
Als je vind dat je auto achter te hoog staat kun je kijken naar het rubber tussen veer en carrosserie, mogelijk kun je nog één of twee noppen dunnere monteren, waardoor de auto achter lager komt. Helpt dat onvoldoende kun je de veer inkorten of je schoonmoeder achterin zetten.
Kies je voor het inkorten, doe dit dan met 1/4 winding tegelijk, het zal je verbazen hoeveel dat al uitmaakt.