Ik ben ondertussen al een tijdje lid van het forum, hier en daar wel eens een paar topics gelezen. Het werd eens tijd dat ik mijzelf ging voorstellen...
Mijn naam is Selim Aksu opgegroeid in Rottedam. Tot mijn 18de heb ik er ook gewoond, vervolgens verhuisd naar Arnhem om een HTS Autotechniek opleiding te volgen aan de HAN. Ondertussen ben ik al afgestudeerd en aan de bak in Rheden bij Howden Thomassen Compressoren (HTC).
Ik was persoonlijk altijd verliefd op autos eind jaren 80 en begin jaren 90...zowel Japans als Duits.
Tijdens mijn studie jaren altijd in Micra's (K11) gereden en tijdens mijn afstuderen in een Alto 99. Super goedkoop en zuinig.

Veel gesleuteld aan oude BMW's vooral de E30's (Een project gedaan om een E30 cabrio met een M20b20 te voorzien van een M30b35 blok in mijn voormalige hobby-garage). Dat was nog is een project..
Toen was het zo ver, het werd tijd om mijn eigen auto te kopen. W201 waren altijd al in mijn lijstje van favorieten. Ik moest hem ook dagelijks kunnen gebruiken en de stad in kunnen in Rotterdam (ivm Mileuzones). Dus het werd een een W201 2.0 5-bak met U9. Hoppa 3 vliegen in een klap. Ik heb hem sinds 11 feb. 2017.
Specs:
09 Juni 1993 (Ben net 13 dagen ouder)
W201 2.0 (M102.962)
5-Bak (717.412)
U9 Kat.
KM-stand: 253k ondertussen 255k (tot 235k bij de MB dealer LIAM onderhouden, boekjes met stempels aanwezig)
40mm H&R blauwe verlagingsveren - door vorige eigenaar. (Nogsteeds zeer comfortable en chique)
15inch 8-loch velgen.
Wat ik heb gedaan:
De weekend na de aankoop.
Motor geflushed met LIQUIMOLY Engine flush (op de juiste manier)
Motorolie 5w40 Mobil 1 (Super 3000) met MB approval 229.3)
Oliefilter (MANN)
Luchtfilter vervangen (MANN)
Benzinefilter vervangen (MANN)
Bougies (NGK-type weet ik niet meer uit mijn hoofd

Remblokken (KIWA) Afgelopen vrijdag voor de APK vervangen.
Nog te doen:
Bak olie verversen.
Remvloestof verversen.
Stuurbekrachtingsolie en filter verversen.
Koelvloeistof in blok en radiator verversen.
Stationair problem oplossen.
Deuk in linkerachter scherm laten maken.
Mankementen:
Bijna geen. Hij rijdt als een zonnetje.
Wel heeft hij bij de linkerachter scherm een lichte deuk wat nog wil laten maken. Velen zeggen niet doen.. maar het irriteerd mij ...dus dat gaat wel gebeuren.
Ook heeft de auto een stationair toerental probleempje.. Nadat ik hem start (zonder geen enkel probleem) blijft hij heel even op 1100 rpm draaien. Daarna zakt hij langzaam naar ong. 550 en schiet hij weer omhoog tot 1400. Dit doet hij 3 tot 6 keer maar, soms ook helemaal niet. Daarna schommelt hij zeer lichtjes tot niet... rond 750 a 800 Voor de rest heeft hij zeker geen inhoudend gedrag, vermogens verlies, moeilijk starten etc.
Aanstaande weekend ga ik de weerstanden en spanning over mijn Potentiometer checken en zal kijken of deze nog binnen de voorgeschreven marges vallen. Ook zal ik de Potentiometer en de ICV even schoon spuiten. Ik denk namelijk dat er geen problemen zijn met de CAI omdat hij zeker geen moeiete heeft met starten (indien er mensen zijn die er anders over denken, be my guest).
Hij schud bij stationair. Persoonlijk denk ik dat dit te maken heeft met het schommelen van de rpm. Nadat ik de rpm issue heb opgelost en het schudden blijft wil ik verder kijken naar de steunen..
Maar ik sta volledig open voor eventuele adviezen.
Foto's
190e1.jpg
190e2.jpg
190e3.jpg