Beste allemaal,
Ongeveer een jaar geleden heb ik mij hier voorgesteld, ik had toen een donkerblauwe 190D Automaat. Toen heb ik beloofd een toevoeging voor het forum te zijn.
Dit heb ik echter nooit waargemaakt, de 190 is onder druk van m'n ouders (die wegenbelasting, belachelijk

) de deur uit en daarna heb ik het forum niet echt meer bijgehouden.
De komende tijd ga ik veel kilometers rijden, en dat maakt diesel weer heel interessant. Om die reden heb ik besloten weer een 190 te kopen.
Na lang naar belastingvrije te hebben gekeken, ben ik tot de conclusie gekomen dat een nette eigenlijk (voor mij) te duur is.
Toen ik een 2.5 turbo te koop zag staan, niet belastingvrij, maar ach, ben ik gelijk gaan kijken. Ondanks wat schoonheidsfoutjes, heb ik toch besloten de auto te kopen.
Dus hierbij stel ik trots mijn 2.5 voor:
190D 2.5 Turbo automaat
Impala metallic
267000 km
'89, half jaar geleden geïmporteerd.
Schuif-/ kanteldak
Getint glas
Buitentemperatuurmeter
ABS (standaard op de Turbo?)
Helaas is niet alles koek en ei, de volgende zaken worden as we speak uitgevoerd;
- Olie + filter vervangen
- Brandstoffilter en voorfilter vervangen
- Luchtfilter vervangen
- Schijven en blokken voor vervangen
- Automaatbak spoelen, filter en olie vervangen
- 5 nieuwe gloeikaarsen
Op heel korte termijn, enkele dagen, ga ik een Becker Traffic Pro inbouwen, incl. GPS (hoop het werkend te krijgen, is wel leuk). Tevens heb ik een elektrische antenne in bestelling (die van Conrad, dealerprijs is astronomisch en gebruikt zie ik ook niet zo zitten).
Op de iets langere termijn wil ik de volgende zaken nog doen:
- Schuif-/ kanteldak repareren (doet alleen kantelen, en dat gaat niet van harte)
- Nieuw/netter grilletje met nieuwe ster (ster kan hoge snelheden niet aan haha)
- 8-loch velgen monteren
- Oranje knipperlichten
- Andere stoel, of stoel repareren i.v.m. de welbekende slijtplek
- Motorkap isolatie vervangen
- Ander stuur (of alleen hart) i.v.m. scheuren in hart
- Boekjes (duitse denk ik) bestellen of zoeken
Verder zijn er nog wat kleine dingetjes, stelpinnetje van linkerbuitenspiegel ontbreekt, paar ventilatieroosters werken niet helemaal lekker etc.
Ik hoop mee te kunnen werken aan het leuke forum dat dit is!
Vriendelijke groet,
Rutger