Het is nu 04 mei 2025, 00:00
Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.
door GVennema » 08 jun 2012, 19:27
Hallo, ik ben gerlof vennema uit emmen, helemaal nieuw hier en vadaag onze MB 190D opp gehaald.
Onderweg moesten we de ruitenwisser gebruiken, functioneerde wel maar kraste wat nu heb ik hem bekeken en er steken 2 kleine stripjes boven de rubberstrip naar buiten en deze 'krassen' op het raamrubber, kan ik dit zomaar afknippen ??? én ik heb nu de ruiten wisser 'omhoog' staan, hoe krijg ik die weer naar beneden ??? Is hij in een slot gevallen ????
mvrgr gerlof
-
GVennema
-
door MB190 » 08 jun 2012, 19:48
Hallo en welkom op dit forum!
Ik kan er zo niet precies achter komen wat je helemaal bedoelt, heb je misschien een fototje?
Omlaag gaat met iets meer kracht, zo doe ik het tenminste altijd

Volgens mij moet je niet iets indrukken oid.
Veel plezier met je 201!
-

MB190
- Platinum Boarder

-
- Roepnaam:
- Type wagen: 190E 2.0
- Bouwjaar: 1986
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
door GVennema » 08 jun 2012, 19:52
heb zo snel geen foto, maar wil EERST graag ruitenwisser weer naar beneden op de ruit hebben!!
heb hem met enige moeite omhoog gekregen. Met het terugduwen heb ik de indruk dat ik iets forceren ga.
gr Gerlof
-
GVennema
-
door Bassje » 08 jun 2012, 20:10
Hoi,
Van harte welkom bij ons op het forum!
Het wordt zéér op prijs gesteld als nieuwe leden zich eerst even voorstellen.
Voorstellen kunt u hier doen:
viewforum.php?f=11Bij voorbaat dank,
Bas (Moderator)
-

Bassje
- Erelid

-
- Roepnaam:
- Bouwjaar: 1990
door Dukard » 08 jun 2012, 20:25
Denk dat ik hem wel snap wat gerlof uitlegt ...
Als je de ruitewisser nu schuin hebt staan van de ruit af ... dan kan je hem gewoon weer terugdrukken ... gewoon even over het "moment" heenduwen ... kan weinig mis gaan.
Die kleine stripjes zijn bedoeld om je wisserblad stevig te maken ... als ze uitsteken dan kan je met een tangetje of schroevendraaier weer terug duwen in het rubber ...
Succes ... en veel plezier van je Benz

-
Dukard
-
door GVennema » 08 jun 2012, 20:49
'k heb inderdaad 'doorgeduwd' en mét een knal ging ie weer terug. Denk dat ik dat even een beetje moet smeren !!
BEDANKT in ieder geval
groetjes Gerlof
-
GVennema
-
door Prometheus » 08 jun 2012, 22:47
Aan het andere eind van de wisser moeten de 2 stripjes tussen het klemmetje vallen. Als je de strip dus terugduwt moet je aan de andere kant van de wisser het stripje even naar binnen duwen zodat deze in het klemmetje valt. Dan schuift ie zo weer terug. Aan de kant waar de strp uitstak dient het stripje in de gleuf in het wisserrubber te vallen
"Weten wat men weet en weten wat men niet weet is en "
HR brigade
-

Prometheus
- Diamant Boarder

-
- Roepnaam:
- Type wagen: 190D 2.5
- Bouwjaar: 1985
- Andere wagens / opmerkingen:
-
door GVennema » 09 jun 2012, 14:32
het zijn idd die stripjes die ik bedoel, heb geprobeerd ze terug te duwen, wil met geen mogelijkheid, dus afgeknipt en 't werkt weer zoals het hoort zonder krassen !!!!
Ook hier bedankt !!
groetjes en nog prettig weekend
Gerlof
-
GVennema
-
door VmaX » 09 jun 2012, 15:28
hehehehe
Dat had ik ook toen ik mijn Benz net had.
Raam schoonsoppen en de ruitewisser even omhoog gezet. Ik kreeg hem daarna niet meer naar beneden omdat ik bang was iets stuk te maken. Ik bedoel, het kan toch niet de bedoeling zijn dat je met dik 100 kilo op die wisser moet drukken om hem weer op de ruit te krijgen..

toch?
Dus ik reed met wisser treurig omhoog wijzend naar Wensink, waar de monteur nonchalant maar met grote kracht met een knal de wisser op de ruit drukte
Ok dat hoort dus zo
-

VmaX
- Diamant Boarder

-
- Roepnaam:
- Type wagen: 190E 2.3
- Bouwjaar: 1986
- Andere wagens / opmerkingen:
door Bassje » 10 jun 2012, 22:20
Verbaasde mij in het begin ook dat je zoveel kracht moet zetten. Maar het hoort inderdaad

.
-

Bassje
- Erelid

-
- Roepnaam:
- Bouwjaar: 1990
Keer terug naar Carrosserie & Exterieur W201