[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Rubbers onderaan voorportier verwijderen : Carrosserie & Exterieur W201

W201Club.nl

Alles over de Mercedes W201

Het is nu 02 mei 2025, 20:27

Rubbers onderaan voorportier verwijderen

Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.

Rubbers onderaan voorportier verwijderen

Berichtdoor LarsC2 » 16 mei 2013, 09:57

Hallo,

Ik heb onder aan mn portier wat roest zitten onder die strip, ik dacht dat deze alleen met 1 schroefje vastzaten, maar dit blijkt niet het geval. Krijg hem er niet af en kan hem alleen maar naar voren drukken waardoor hij tegen de auto zelf aankomt en ik hem alsnog niet los kan krijgen..

Wie kan me vertellen hoe ik dit los krijg?

Bvd
LarsC2
Expert Boarder
Expert Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 190D 2.0
Bouwjaar: 1986
Automaat: Nee
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen:

Re: Rubbers onderaan voorportier verwijderen

Berichtdoor VmaX » 16 mei 2013, 11:38

Die alleronderste strips onderaan de deur bij een pre mopf type?
Die zitten met 1 schroefje vast en dan vastgeklikt op 5 plastiek vasthoudertjes.

Volgens mij kun je het beste dat schroefje losdraaien en dan de hele strip gewoon met kracht eraf trekken en nieuwe vasthoudertjes plaatsen want die ouwe zijn altijd lam. Die dingen kun je gewoon bij de dealer bestellen (1 euro per stuk ofzo)

Bij de ouwe tik je met een dreveltje het binnenste pennetje naar binnen de deur in en dan trek je de ouwe uit de deur.
De nieuwe druk je in de gaatjes en dan sla je ze met een klein hamertje vast door het pennetje een eindje naar binnen te tikken.
Dan haak je de strip aan de bovenkant van de plastiek houdertjes en sla je met de vlakke hand (krachtig) of met een rubber hamer die strip vast op de houdertjes.
Daarna schroefje vastzetten

Tenminste zo deed ik het
VmaX
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 190E 2.3
Automaat: Ja

Re: Rubbers onderaan voorportier verwijderen

Berichtdoor LarsC2 » 16 mei 2013, 13:15

Heb t al gevonden, zo werkte het inderdaad, is gelukt zonder vasthoudertje te slopen haha.
LarsC2
Expert Boarder
Expert Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 190D 2.0
Automaat: Nee

Keer terug naar Carrosserie & Exterieur W201