Hallo,
@ bramjansen,
Klinkt goed. Ben het met je eens stralen is veruit het beste. Helaas beschik ik niet over een straalapperaat.
Ik zal ook proberen te omschrijven hoe ik het meestal doe.
Kunnen nc.Mulder en Boudewijn kiesen
- ik begin meestal ook eerst het rubber oid verwijderen.
- Daarna eerst ontvetten en goed schoonmaken. Anders schuur je mogelijk troep in kleine gaatjes of oneffenheden op het metaal.
- Daarna pak ik de Dremel en probeer ik alle roest zo goed mogelijk te verwijderen. ( met diamant puntje)
- Als alles zo goed mogelijk is verwijderd dan behandel ik het met Rustyco dat vreet de roest goed uit de poriën.
Je moet het zien als chemisch zandstralen. De Rustyco laat je minimaal een halfuurtje zitten. Ik breng het meestal met een oude tandenborstel dik aan.
- Na een half ongeveer een half uur met water en een klein staalborsteltje de Rystico verwijderen.
- Resultaat nog niet goed dan vorige nog een keer herhalen.
- Gewenst resultaat. Laten drogen. Evtueel een heel dun laagje er nog over heen om een soort van primer te creëren.
- Vanaf hier kun je weer beginnen met opbouwen van de lak.
- Grondverf ( twee componenten lak )
- Autolak ( twee componenten lak)
- En dan zou ik daar op die plek onder het rubber iets van Dinnitrol of ML aanbrengen.
Deze methode bevalt mij goed. Misschien heeft iemand anders nog toevoegingen of verbeter punten
