Terwijl de auto op de brug stond kwam er ineens veel rook onder de kap vandaan. Niet veel later lag al het koelvloeistof op de grond en stond de garage vol rook.
Wat bleek, de slang van de koelvloeistof is gescheurd tijdens stationair draaien. De fan bleek ook niet te draaien. Vloeistof op het hete blok levert veel witte rook op weet ik nu.
Bij verdere inspectie bleek ook de koppakking bleek eruit te liggen. Het olieverbruik naam achteraf gezien wel toe.
Om de auto naar de sloop te duwen leek me zonde, ook al is het financieel misschien wel het beste. 228.000 kilometer gedraaid, complete internationale dealerhistorie (Engeland/Oman) vanaf 1985 aanwezig. Ok, elk goed bod is welkom

De koppakking + aanverwante pakkingen gaan vervangen worden. De fan wordt ook weer werkend gemaakt. Uiteraard wordt ook de gescheurde slang vervangen.
Iemand tips of aandachtspunten om deze operatie van de 190E 2.0 uit 1984 compleet te laten slagen?