Het is nu 02 mei 2025, 04:08
Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.
door Brouwers » 15 maart 2011, 19:58
Dat galopperen in toeren bij stationair draaien heb ik ook gehad. Reden daarvan was een versleten potentiometer van de luchtweger (of stuwschijf of hoe je het ook wilt noemen). Het is in ieder geval een ding dat de positie van de luchtweger omzet in een elektrisch signaal voor je KE Jetronic computer in je auto. Op basis daarvan rekent de computer uit hoeveel benzine er moet worden ingespoten. Toen ik de mijne had vervangen en goed had ingesteld was m'n stationairloop weer mooi constant.
- Bijlagen
-

- !BoJSY-!BWk~$(KGrHqIH-CIEuYDdWnsFBLmVsVmh1g~~_35.JPG (11.18 KiB) 652 keer bekeken
190E: | 200D:
-

Brouwers
- Gold Boarder

-
- Berichten: 194
- Geregistreerd: 07 feb 2010, 10:02
- Woonplaats: Breda
- Type wagen: Ander type
- Bouwjaar: 1986
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
- Andere wagens / opmerkingen:
door Merc » 16 maart 2011, 21:15
Bedankt

Van het weekend even verder onderzoeken

-
Merc
- Senior Boarder

-
- Berichten: 69
- Geregistreerd: 05 sep 2010, 15:34
- Type wagen: Ander type
- Bouwjaar: Ouder
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
- Andere wagens / opmerkingen:
Keer terug naar Techniek W201
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten