De antenne op mijn auto was deels afgebroken toen ik hem kocht.
Heb dus een andere gekocht en ben gelijk begonnen mijn eigen radio in te bouwen.
Zoals te verwachten was bleek er achter de oude radio een wirwar van draden en kroonsteentjes te zitten en kon ik me suf zoeken naar waar wat voor was. Voor een werkelijk mega elekra Noob als ondergetkende een giga uitdaging. Maar dat is het aardig gelukt. Ik hield 1 zwarte draad over waar een klemmetje op zat, maar onduidelijik waarvoor.
Toen op weg om de antenne te vervangen en toen bleek dat de kabel met plakband op de antenne zat.
Die draad is een enorm dunne kern en een gevlochten omhulsel. Dus eerst antenne gemonteerd en toen maar een poging om de draden aan de stekker te krijgen. En wat ik ook doe de ontvangst blijft matig.
Nu de vragen.
Kan een wat moderne kortere antenne ook op de achterkant of moet het echt zo een ouderwetse lange trek ntenne zijn?
De ontvangst is naast matig ook enorm storings gevoelig want als ik iets in de oplader doe is de ontvangst bijna weg werk in Amsterdam en ook tram of treindraden werken al nadelig lijkt wel. Is dat op te lossen?
Als ik een nieuwe draad wil aanleggen is dat enigzins te doen of moet je de halve binnenkant slopen?
in de wirwar van draden zaten 2 met schuim omwikkelde stekekrtjes. Ik denk voor lampjes. hebben die een functie of liggen die er voor een optie die er was?