Hij heeft me wel eens laten staan, maar dat is allemaal opgelost. De Benz reed perfect, alleen qua uiterlijk en opties had ik nog wat wensen. Hij moest qua roest wat aangepakt worden, ik wou 'm ombouwen naar het nieuwe model en wou er een heleboel opties inbouwen. ( Standkachel, heckrollo, enz enz ( ook te zien in het ) )
Gisteren had ik een training en bedrijfspresentatie. Daar moest een vriend uit Nijmegen ook bij zijn en aangezien hij z'n motor net had verkocht, zou ik hem ophalen.
Collega gevraagd of ze wat eerder kon komen werken, zodat ik me niet hoefde te haasten naar Nijmegen.
De hele weg dus lekker rustig kunnen rijden en zoals altijd op de waalbrug in Nijmegen, aansluiten in de file.
Toen we net over de waalbrug waren gebeurde het.
Ik sluit netjes aan, hou genoeg afstand van m'n voorligger en kijk in de binnenspiegel. Met dat ik keek, zie ik een wit busje (te) snel naderen. Ik zag wel dat 'ie nog ruim genoeg tijd had om te remmen, maar dat deed 'ie dus niet.
Voet stond natuurlijk op de rem, maar in een vlaag van ' wow wat is nu het beste om te doen' , de rem losgelaten.
Ik voel een ongelofelijke klap en schiet, zoals op de foto's zo te zien, wel een meter of 3 naar voren, op de voorligger.
Het eerste wat ik deed was mijn nek vasthouden en hopen dat het allemaal meeviel met de auto. Na even 30 seconden tot mezelf komen en voelen of ikzelf niet teveel last had van m'n nek, durfde ik het eigenlijk niet aan om de auto uit te stappen en de Benz te bekijken, maar dat moet op zo'n moment toch wel.
Dus de gebruikelijke handelingen doen. Automaat in de 'P', gordel af, gevarenlichten aan en kijken wat er binnen zich afspeelde.
Radio 5 centimeter uit z'n vakje, de spullen die los lagen, lagen nu verspreid in de auto en ik kreeg gelijk last van mijn nek.
Naar buiten gestapt en dan zie je dit:
- Achterkant.jpg (102.95 KiB) 3350 keer bekeken
En dan zie je dat dus. Dan begint het allemaal tot je door te dringen wat er nou eigenlijk gebeurt is en wat de schade is.
De persoon achter me, die dus op mij klapte, stond al met z'n telefoon in de hand te bellen.
Mevrouw in de Alto voor me kwam naar mij toe om te vragen hoe het ging.
De pijn in m'n nek werd steeds erger, maar na een kleine test dacht ik zelf dat dat wel meeviel.
Na een paar minuten foto's maken en de situatie overzien toch maar besloten de politie te bellen. Wat zouden zij willen? Een situatieschets voor de verzekering of dat we de auto's een stukje verderop zouden zetten? Met de politie ook de ambu gebeld, om alles uit te sluiten.
Die vriend die ik zou ophalen kwam er ondertussen al aan om te kijken hoe en wat. Na wat geruststellende woorden waren de politie en de ambu er ook binnen 5 minuten. Hulde. Het een en ander afgesproken met de politie, een paar tests gedaan met de ambu-medewerker en we konden de auto's een einde verderop zetten.
Als je de foto's ziet geloof je het misschien niet, maar de Benz deed het nog en alle lampen idem. Dat was voor mij toch wel een momentje van: ' Kijk, dat is dus wel kwaliteit'.
Rustig gereden ( zo'n 100M ) en de auto geparkeerd. Weer even tot mezelf komen en toen maar eerst een sigaretje opgestoken.
Papierwerk geregeld en de agent heeft geregeld dat de bus, en ik daarna ook, afgesleept werden naar een bedrijf.
Hier sla ik even een uurtje of wat over, het papierwerk was niet veel bijzonders.
Bij het sleepbedrijf aangekomen nog maar eens de Benz geïnspecteerd. Nee, dit was niet goed, dit kon nog wel eens zwaar tegenvallen.
Kort samengevat:
Het gebeurde tussen 17.00 en 17.15, zo rond de klok van 21.30 uur bracht de taxi me thuis. Klein voordeel: het was een hele mooie W211 met een Benz-liefhebbende bestuurder, dus een leuk gesprek gehad. Ding had 490000KM op de teller en reed als een nieuwe.
Toen naar de eerst hulp, want de pijn in de nek was er nog wel steeds. Een groter voordeel: wat een mooie vrouw was Mevr. de Dokter

Paar testjes gedaan en ik kon weer naar huis. Maar eerst even een hapje eten, dat had ik ook nog niet gedaan.
Vannacht kon ik bijna niet slapen en heb ik alles voor mezelf even op een rijtje gezet. Wat is er precies gebeurt de afgelopen paar uren, wat kan ik verwachten en hoe nu verder.
Ik type dit nu met toch wel redelijk last van de nek en knieën, die hebben waarschijnlijk ook wel een opdonder gehad.
Omdat foto's meer zeggen dan dit verhaal:
- Achterkant 2.jpg (67.43 KiB) 3350 keer bekeken
- Achterkant 3.jpg (26.91 KiB) 3350 keer bekeken
- Achterkant 4.jpg (37.28 KiB) 3350 keer bekeken
- Achterkant 5.jpg (49.96 KiB) 3350 keer bekeken
- Achterkant 6.jpg (41.11 KiB) 3350 keer bekeken
- Achterkant 7.jpg (66.81 KiB) 3350 keer bekeken
- Achterkant 8.jpg (69.36 KiB) 3350 keer bekeken
http://www.gelderlander.nl/voorpagina/n ... ngeval.ece