Yep, een automaatvraag; wie wil mij nou eens uitleggen hoe je een automaat kunt testen? Ik lees in het forum een oplossing om de koppelomvormer te testen, toch een wezenlijk onderdeel van de bak, en dat zou zijn; je auto tegen een stoeprand plaatsen en dan zou de auto zich daarop trekken....
Persoonlijk trek ik hier mijn wenkbrauwen een beetje over op, en wel hierom; in het verleden heb ik aan terrein rijden gedaan, zowel met handbak als met automaat en in verschillende auto's, en geen van allen trekt zichzelf over een rand zoals een stoeprand heen. Een handbak valt uit, en een automaat gedraagt zich dan alsof er op de rem getrapt word. Dus waar komt dit verhaal vandaan?
Zelf heb ik nu ook een automaat, mijn eerste (Benz en -) automaat, en ik wil dat ding graag begrijpen

De kleur van de olie is belangrijk, evenals het peil, voorts zijn er wat afstel mogelijkheden heb ik begrepen, maar nog nergens een how-to kunnen vinden, bijvoorbeeld over het afstellen van de kick-down (die mag bij mij wel wat eerder ingrijpen, en hij mag wel wat langer doortrekken ipv heel vroeg overschakelen, kan natuurlijk ook liggen aan het feit dat ik rijdt als een oude krant

)
Dus wie laat er zijn licht eens schijnen op de automaatbak? Zou je mij een groot plezier mee doen!
Bas.