door Stern » 18 nov 2012, 16:26
Ruben,
Wel grappig, deze auto heb ik ook al als tip aangeraden, nog even een paar weetjes:
-Kijk eerst even naar het gewicht, uit mijn hoofd ca. 1900 kg, wat een forse wegenbelasting betekent, en wat het verbruik van de motoren is, indien geen probleem voor de portemonaie, gewoon doorgaan.
-Grootste verschil eerste en tweede serie is dat de eerste serie als parkeerhulp 2 antennes heeft aan de achterzijde, welke omhoog gaan bij het inschakelen van de achteruit, is werkelijk uniek, de 2-de serie heeft al sensoren.
-Benzine, zover ik weet voldoen de 6-cilinders voldoende en mijn inziens past dit geluid beter bij deze chique auto dan een V8, verbruik is ca. 1 op 7.
-Diesel, zou ik gaan voor de 300 turbodiesel, deze komt na de 350 turbodiesel, en is vele malen sterker, vergelijkbaar met een CDI, terwijl de 350 turbodiesel vergelijkbaar met de oude diesels van Mercedes. Op zich niets mis mee, maar gewoon niet die power van de latere motoren. De 300 turbodiesel is overigens ook geplaatst in de W210. Het nadeel van deze diesels is het gebruik, mijn inziens is 1 op 10 niet haalbaar.
Heb persoonlijk nog nooit dit model gereden, wat mij wel een bijzondere ervaring lijkt.
Veel wijsheid toegewenst!
Gr. Stern
Even voor de duidelijkheid: ik heb helemaal niets met Stern te maken, ben geen medewerker o.i.d. bij deze organisatie.