[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Kilometerteller en de asjes : Techniek W201

W201Club.nl

Alles over de Mercedes W201

Het is nu 06 mei 2025, 11:37

Kilometerteller en de asjes

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Kilometerteller en de asjes

Berichtdoor TAK81 » 07 sep 2012, 19:52

Hi mensen,

Ik heb echt heel het forum afgezocht; het lukt mij niet om het goed te vinden.

Mijn kilometerteller is gestopt met tellen. Voor zover ik begrijp kan er een 'asje' uit gelopen zijn?

Maar om welk asje gaat het? En waar zit het?

Er zijn zoveel asjes....

Ik ben heel dapper begonnen met een oud-exemplaar uit elkaar te halen om het te begrijpen...

Zie de foto!

Dit was een topic wat mij niet helpen kon terwijl het toch heel duidelijk is (misschien ligt het aan mij)

http://www.w124club.nl/viewtopic.php?f=20&t=1647
Bijlagen
Kilometerteller.jpg
Kilometerteller.jpg (106.72 KiB) 1707 keer bekeken
TAK81
Junior Boarder
Junior Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 190D 2.0
Bouwjaar: 1986
Automaat: Ja
LPG: Nee

Re: Kilometerteller en de asjes

Berichtdoor Bobracing » 07 sep 2012, 20:13

Gewoon goed kijken en ook naar de andere asjes welke er boven en onderzitten....
Bobracing

Berichtdoor HansMercedes » 08 sep 2012, 18:00

Op de foto is het meestaL HET BOVENSTE ASJE WAT ER UIT KOMT dus niet het wormwieltje . meestal is het zo dat als het asje er uit loopt de cijfers een beetje scheef in het raampje komen te staan grt hans
HansMercedes
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 190E 2.6
Bouwjaar: 1989
Automaat: Nee
Andere wagens / opmerkingen:

Berichtdoor TAK81 » 08 sep 2012, 20:02

Dank je wel! Ik ga het morgen proberen te bekijken...zie er een beetje tegenop en het niet kapot wil maken...Maar de uitslag post ik nog wel even!
TAK81
Junior Boarder
Junior Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor HansMercedes » 08 sep 2012, 21:18

Als je gewoon rustig doet kn het niet mis gaan en maak je niets kapot . grt hans
HansMercedes
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 190E 2.6
Bouwjaar: 1989
Andere wagens / opmerkingen:

Berichtdoor Mercedes W201 '86 D » 08 sep 2012, 23:57

Hoe toevallig is het als je deze onderwerp leest en vervolgens het jou overkomt? hahaha
Niet toevallig denk ik...

Mijn kilometerteller doet het ook niet.
Dacht ik zojuist even een leuk ritje te maken naar Belgiƫ en terug. Halverwege gaat snelheidsmeter direct naar de (nul of de 20). Gelukkig had ik de tomtom bij me. Die meet de snelheid ook goed en het gevoel bij het schakelen zat er ook bij mij...

De hele tellerunit is vervangen. De vorige tellerunit had ook een probleem met het juist meten van de snelheid. Bij 80 km reed je 90 en bij 100 reed je 114....door middel van de tomtom gemeten....Vervolgens kreeg deze 1e versie tellerunit ook problemen met de controlelampjes, ze bleven aan staan als de sleutel uit de cilinder was. In ieder geval denk ik niet dat het aan 1 van de tellers ligt maar misschien een achterliggende probleem..... Iemand?
Mercedes W201 '86 D
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.

Berichtdoor TAK81 » 09 sep 2012, 12:19

Poeh...ik begin net met een beetje verstand op te bouwen van dit soort dingen ;)

Het enige wat ik gehoord heb is dat je altijd heel specifiek moet zijn met eventuele vervangende klokken en onderdelen en dat dit in dezelfde range van serienummers moet vallen omdat je anders met afwijkingen zit...

Maar ja, dit is ook maar wat ik gehoord heb...
TAK81
Junior Boarder
Junior Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor Jean-Pierre » 17 sep 2012, 20:53

betreft de asjes geldt eigenlijk het volgende, waarschijlijk slipt het wieltje van de km stand, de rechtse over het stalen asje. dat asje kun je een beetje schuiven naar rechts. Wat je dan kunt doen is het wat ruw maken, een braampje. daarna schuif je het terug en zal het km wieltje niet meer slippen. check ook even je dagteller, daar kan het ook aan de hand zijn. Bij demontage maak je eerst de wijzerplaat los. daaronder zie je 4 schroefjes, deze kun je dan ook los maken, maar je bent er dan nog niet. onderin zitten 2 schroefjes die je met een heel klein schroevendraaiertje los kunt maken. Dat moet je even proberen van de zijkant, of door een gat in de tellerplaat en langs de km wieltjes.

nooit de asjes te ver eruit trekken, de wieltjes met standen krijg je niet meer terug, althans niet netjes.
Je kunt zo ook afstellen als de snelheid onjuist wordt aangegeven door de magneet / meeneemafstand aan te passen.
De tellernaald moet er ook afkunnen maar is mij nog niet gelukt en ook niet nodig

succes jp
Jean-Pierre
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 190E 2.0

Keer terug naar Techniek W201