Let op, ik had dezelfde gedachte eerder, maar de volgende gedachte spinsel weerhoud mij er nog van.
Mijn bestuurdersstoel is veel verder ingezakt dan de bijrijdersstoel. Aangezien ik leder heb, is hierdoor een deel van de stiksels los gegaan (spanning moet ergen heen).
Als ik dus alleen het zitgedeelte binnenin om zou wisselen, dan is het niet onwaarschijnlijk dat vervolgens bij mijn bij-rijdersstoel ook de naad los gaat.
Hetzelfde kan ik mij bij stof voorstellen. De stof op de bestuurderstoel is met de tijd mee uitgerekt. Als je nu alleen de opvulling/kussen omwisseld, dan is de stof op de bijrijderstoel in één keer veel te strak, en kan daardoor kapot gaan.
Ik weet niet precies hoe dat zit bij normale stoelen, maar ik zou dus proberen het gehele zitgedeelte te wisselen= opvulling +stof. Ik geloof dat ook is wat hierboven bedoeld is.
Ik ben zelf op zoek naar een nieuwe opvulling voor het zitvlak van mijn stoel, en wil daarna het stiksel laten maken.
Zoals dit:

- mercedes_w201_seat_pads.jpg (26.43 KiB) 2013 keer bekeken
Wellicht dat iemand anders ervaring heeft hiermee ?
EDIT: Bedenk me net dat ik stoelverwarming heb, dus dat wordt een extra uitdaging...