[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
Goedkoop rijden ook op nieuwe auto's? Brainstormen! : LPG Specifiek W201 - 2

W201Club.nl

Alles over de Mercedes W201

Het is nu 28 maart 2024, 17:14

Goedkoop rijden ook op nieuwe auto's? Brainstormen!

Specifieke zaken omtrent het rijden op LPG kunnen hier geplaatst worden zodat we alles over LPG hier verzameld hebben staan.

Re: Goedkoop rijden ook op nieuwe auto's? Brainstormen!

Berichtdoor VmaX » 22 aug 2012, 00:11

hehehe
natuurlijk chargeerde en generaliseerde ik het e.e.a. :lol: maar ik zal wel degelijk altijd voor een auto met de juiste "feel" kiezen ipv alleen maar voor "het zuunig"
Ik heb ook in een Renault Megane sport coupe gereden en daar moest ik met een schoenlepel in en kon nog geen pakkie shag meenemen zo klein was dat kreng, maar het reed als een tierelier!
En in sommige kleine autootjes tref je idd soms best wel eens wat anders aan dan een vrouw in de menopauze met kort rood haar en een 3kwart broek.. Vanmiddag zag ik een geweldig stoere meid in een cinquecento wegscheuren met rokende bandjes en één arm nonchalant uit het raam... :lol:

Uiteindelijk is elke auto natuurlijk een vervoersmiddel, en niets meer dan dat.
Avatar gebruiker
VmaX
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 4187
Geregistreerd: 26 mei 2011, 20:24
Woonplaats: Zutphen
Roepnaam:
Type wagen: 190E 2.3
Bouwjaar: 1986
Automaat: Ja
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen:


Re: Goedkoop rijden ook op nieuwe auto's? Brainstormen!

Berichtdoor Brown » 16 okt 2012, 08:34

wie heeft er ideeën over die bi-fuel dingen (mazda 2 en de chevy spark). zijn hun motoren er wel geschikt voor? ik heb bv. naar de garantie van de mazda gekeken en dat gaat tot 100.000km. want dat rijdt volgens mij echt goedkoop..... (zeker tot 2014).
Brown
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 554
Geregistreerd: 14 mei 2010, 10:28
Woonplaats: Den Haag
Type wagen: 190E 2.0
Bouwjaar: 1986
Automaat: Nee
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen:


Re: Goedkoop rijden ook op nieuwe auto's? Brainstormen!

Berichtdoor De Boskabouter » 16 okt 2012, 09:49

Grappige discussies. Wat nu het goedkoopst is, hoeft het over een paar jaar niet meer te zijn. Wat dat betreft zou het erg prettig zijn een stabiel kabinet te krijgen dat zich richt op keuzes voor de langere termijn. Weet je tenminste waar je aan toe bent.

De laatste vier jaar hebben wij in ons wagenparkje van alles uitgeprobeerd. Vooral om dat we dat leuk vonden. Helaas moeten we nu de broekriem aanhalen en moet het goedkoper. Ik ben dus gaan rekenen met diverse scenario's, ervan uitgaand dat in 2014 over vrijwel alle auto's weer wegenbelasting moet worden betaald.

Rij je meer dan 10000 km per jaar, dan is de Chevrolet Spark Bifuel het goedkoopst. Als de gasinstallatie goed is, kunnen moderne motoren prima overweg met LPG. Ze zijn ontworpen op arme mengsels, de daarbijbehorende temperaturen en weinig smering door de brandstof.

Wat betreft de Citybugs. Mevrouw de Boskabouter heeft een Peugeot 107. Op zich rijdt het prima. Lange afstanden zijn best te doen, maar uiteraard minder comfortabel dan in een Oude Benz. Vooral de stoelen en de vering zijn hieraan debet. Het geluidsniveau verschilt nauwelijks van bijvoorbeeld een W123. De kosten van zo'n Citybug zijn heerlijk laag,
Lager dan van welke belastingvrije diesel of LPG-schuit ook. Echt een verstandsautootje. En nog leuk om te zien ook.

Tot slot nog een geheime tip: de eerste Toyota Yarissen zijn nu tweedehands betaalbaar. Ze zijn onverslijtbaar, roesten niet, rijden prima en behoorlijk zuinig (1 op 16). Qua comfort echt beter dan een Citybug. En nauwelijks afschrijving.

De Boskabouter
De Boskabouter
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 41
Geregistreerd: 13 okt 2012, 08:15
Roepnaam:
Type wagen: 190D 2.5
Bouwjaar: 1992
Automaat: Ja
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen:

Vorige

Keer terug naar LPG Specifiek W201

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten