In 1996 ben ik begonnen met werken en toen heb ik me de eerste maanden verplaatst in "iets anders". Na een paar maandjes sparen kwam er een '83 190 2.0E, grijs metallic, kleur735, handbediend schuifdak, CV, e-spiegel rechts, verwarmde ruitensproeiers. Inmiddels heb ik die auto nog (gaat nooit meer weg) en is de auto voorzien van andere motor en verder zo'n beetje alle mogelijke en onmogelijke opties.
Een jaar of 8 geleden heb ik een 2.3-16 erbij gekocht. Zwart, half-leer. Daar heb ik toen 6 weken aan gewerkt om het ding technisch weer in orde te maken. Vervolgens heb ik 48 kilometer gereden richting mijn werk en deze eerste rit eindigde op 20 meter van kantoor, onder een vrachtauto.......Ik had niks, een 190 heeft een sterk dak, het was allemaal scheef, maar niet ingedrukt.
Om mijn grijze van enkele extra opties te voorzien heb ik een volle 2.5-16 gekocht met front-schade. verder nieuwstaat...Leer en enkele airco-delen waren voor mijn grijze en het achterste deel (vanaf de B-stijl, zonder dak) heb ik nu nog altijd in aanbouw als aanhanger....(AvantKARde)
Toen ik een jaar of 6 geleden wat veel werk aan m'n grijze 190 had en daarbij ook nog eens wat weinig tijd, heb ik mijn huidige woon-werk auto erbij gekocht. Een originele 2.6, dealer-onderhouden, boekjes erbij. Deze auto heeft automaat, airco, elektrische ramen, stoelen, schuifdak, airco, enz. Sinds een jaar of 2 rijdt deze auto op LPG.
Toen onze andere auto aan vervanging toe was is het niet gelukt om daar een 190 voor te kopen, maar dat is dus een A klasse, W169 geworden. Avantgarde met glazen lamellandak e.d.
Bij mij thuis is het dus (gelukkig) allemaal Mercedes

Groet,
Christiaan