door Niels.Vries » 12 aug 2012, 13:55
Hoi allemaal,
al een tijd geleden heb ik het 'ster-virus' opgepikt van mijn pa (en de voorgaande generaties die ook allemaal Sterren reden..) maar ik heb lang gezocht voor ik uiteindelijk zelf een Benz heb gekocht. Mijn pa heeft een W124 250D combi uit '86 gekocht, dus ik ben eerst in die hoek gaan zoeken. Vervolgens op de W114/115 /8's gestuit welke ook wel leuke wagens leken maar uiteindelijk toch meer een extreem restauratieproject danwel showcasemodel bleken te zijn.
Gezien het feit dat ik student ben is het budget voor onderhoud ook niet extreem ruim. Na me dood geschrokken te zijn van de onderdelenprijzen en verzekering voor een 280SEL ben ik bij de 190's uitgekomen, welke te boek schenen te staan als betrouwbare en betaalbare karren die ook nog op een normale parkeerplaats passen.
Op mijn queeste ben ik een aantal 190's tegen gekomen in baggerstaat en toen ik mij bijna wilde neerleggen bij het feit dat dit misschien toch niet zo'n goed idee was voor mijn situatie kwam ik een 190E tegen die eigenlijk ontzettend strak was. Het was dan wel een benzinewagen en niet een diesel zoals ik wilde, maar gezien ik maar 6000 per jaar rijd is het verschil ook nog wel te bekostigen.
De kar blijkt bij nadere inspectie eigenlijk in topvorm te zijn, keihard vanonderen en in nieuwstaat van binnen. Er staat 160k op de teller en is al die tijd in bezit geweest van een Duitser die zeer weinig reed en nooit rookte. Hij is enkele maanden in bezit geweest van iemand anders en nu staat de kar op mijn naam. Er ligt een 1.8L injectieblok voorin en hij komt uit 1986. Kleur is metallic mokkabruin (niet origineel) en er ligt een stel erg mooie lichtmetalen velgjes onder.
Zelf studeer ik Technische Natuurkunde te Eindhoven, en de auto-obsessie is eigenlijk meer een grote hobby. Ik doe graag dingen zelf dus ik ben op de meeste zonnige vrije middagen dan ook in de wagen te vinden. Mocht ik onvermijdelijk tegen onbekende zaken aanlopen is het erg goed te weten dat er hier een hoop ervaring en veel brede ondersteuning te vinden is, met een wat mij betreft ontzettend vriendelijke en prettige ondertoon.
Bij voorbaat dank voor de ondersteuning en ik hoop ook nog wel het een en ander te kunnen bijdragen.
Niels
- Bijlagen
-

- Dit is hij dan, mijn 190E!
- 313060_350758188336374_320508872_n.jpg (60.83 KiB) 1261 keer bekeken
Laatst bijgewerkt door Anonymous op 29 aug 2012, 20:35, in totaal 3 keer bewerkt.
Reden: Topictitel aangepast naar forumnaam
~ Enjoying life behind a star ~
The journey is more important than the destination.. especially when driving a Mercedes