door LloydGeenen » 23 jul 2012, 18:37
Hallo Benzers....
Ik zit met een klein probleem. Ik heb namelijk afgelopen week mijn koppakking vervangen, aangezien deze lek was en koelvloeistof verbrandde. Vandaag klaar met de klus, en hij startte gelijk, heel netjes dus.
Maar nu loopt hij +-2200 toeren stationair, en valt dan terug naar +-1400 toeren en dit gaat de hele tijd op en neer.
Ik heb de auto zo eens warm laten draaien, maar dit had geen effect op het lopen. Hij blijft op en neer gaan in toerental.
Wel houdt hij hem strak op dat toerental, hij schommelt helemaal niet, dus het lijkt niet op een vaccuumlek.
Ook heb ik alle vaccuum slangen nagelopen, alle stekkers van sensoren etc. maar heb niets kunnen vinden, alles zit naar mijn idee goed gemonteerd.
Om eens wat te proberen heb ik de stekker van de 5e injector(koud start ventiel) losgehaald, en het op en neer gaan van de toeren was afgelopen, hij bleef nu op +-2000 toeren constant. Dat betekend dus wel dat de injector iets zat in te spuiten neem ik aan?? Dit terwijl de koelvloeistof temp. 80 graden was.
Ook heb ik de stekker van de stationair schakelaar(microswitch van gasbediening) losgehaald, en nu stopte het op en neer gaan van toeren ook, maar bleef ook hoog stationair lopen.
Dus om een of andere reden regelt iets het toerenverloop, en als hij dan zo hoog is(+-2200 toeren) zakt hij naar +-1400 toeren om vervolgens weer te stijgen. Het zal vast iets heel simpels zijn, het kan goed dat ik iets over het hoofd zie.
Wel is in het verleden het stationaire toerental iets omhoog gedraait, omdat hij steeds lager ging lopen door het missen van motorvermogen etc. Zodat hij weer op +- 850 toeren draaide, ipv 700 en bijna afsloeg.
Zou het daar iets mee te maken kunnen hebben, omdat hij nu weer zijn vermogen heeft, dat hij te hoog stationair loopt, dit merkt en dan naar beneden bijregelt???
Ik heb geen lambdasensor, en geen stappenmotor.
Het inlaatspruitstuk is losgeweest, maar is met een nieuwe pakking gemonteerd, en ik heb met remmenreiniger gespoten maar hierdoor verandert niets. Dit om even zeker te zijn dat hij geen valse lucht trekt.
Graag hoor ik reactie's als iemand een idee heeft.
'Das beste oder nichts'