[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Vervangen koppelingcylinder - nemer : Techniek W201

W201Club.nl

Alles over de Mercedes W201

Het is nu 12 mei 2025, 00:29

Vervangen koppelingcylinder - nemer

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Vervangen koppelingcylinder - nemer

Berichtdoor Gerwin » 06 jun 2012, 08:39

Hallo allen,

Onlangs heb ik de gevercylinder van mijn koppeling vervangen, dit vond ik al een heel gepruts. Nu heb ik ook al een nieuwe nemer gekocht, omdat deze cylinder logischerwijs evensnel slijten. Deze wil ik binnenkort ook gaan vervangen. Is het vervangen van de nemer goed te doen? En heb je hier ook nog speciaal gereedschap voor nodig voor in de kleine ruimte? Ik heb namelijk geen zin om voor verrassingen komen te staan, net zoals met het vervangen van de handbakolie en de inbussleutel 14 die ik toen niet had. Ben benieuwd!
Gerwin
Senior Boarder
Senior Boarder

Type wagen: 190E 1.8
Bouwjaar: 1992
Automaat: Nee
LPG: Nee

Re: Vervangen koppelingcylinder - nemer

Berichtdoor Fietsensloper » 06 jun 2012, 15:04

Nou ik heb hem ook al 2x vervangen, en het is best een beetje prutsen om erbij te komen... Ik zelf was heeeel blij dat hij op een brug stond!
Hij zit met 2 M6 bouten vast. Ik heb ze zelf met de kleine ratel en een heleboel verlengstukken los kunnen draaien zonder andere dingen los te halen. Zeg maar de ratel achter de versn bak steun en dan heel veel verlengstukken en een kniestuk.
Verder heb ik nog een sleutel(als ik me niet vergis maat 7) afgeslepen zodat hij wat korter was en daarmee kun je dan de leiding los draaien van de cilinder. En dan kan hij ertussen weg.
De nieuwe + nieuwe pakking plaatsen en alles vastzetten en dan ontluchten.

Het klinkt niet zo moeilijk maar je kunt er niet zo heel goed bij dus het is nogal wat prutswerk ;)
*Geld lijkt op vet. Van beide is er genoeg, maar altijd op de verkeerde plaatsen :|
Fietsensloper
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 190E 2.0
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja

Berichtdoor Gerwin » 08 jun 2012, 12:23

Bedankt voor je reactie! Ik ga deze klus zo lang mogelijk uitstellen denk ik...
Gerwin
Senior Boarder
Senior Boarder

Type wagen: 190E 1.8
Bouwjaar: 1992

Berichtdoor Fietsensloper » 08 jun 2012, 17:27

Haha haal maar vast een nieuwe op ;)
Zo is het bij mij ook begonnen en binnen een mum van tijd was mijn remvloeistof op omdat hij ook naar buiten toe ging lekken... Op een gegeven moment kun je helemaal niet meer koppelen en dan kun je dus zonder koppeling naar huis rijden... En geloof me, dat kost veel inspanning om zonder koppeling goed te schakelen ;) Het lukt wel maar als je het niet vaker hebt gedaan(zonder koppeling schakelen) en je schakelt een x verkeerd kan je hele bak naar z'n grootje zijn...
*Geld lijkt op vet. Van beide is er genoeg, maar altijd op de verkeerde plaatsen :|
Fietsensloper
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor HansMercedes » 13 jun 2012, 17:36

Ja is best wel spannend hoor om zonder koppelingdruk te gaan rijden lol bij mij was de stift van de koppelingcilinder afgebroken onder het pedaal zodat ik dus ook zonder koppelen naar huis moest rijden . ging goed hoor maar je moet weten wat je doet anders gaat inderdaad de bak stuk als je verkeerd schakeld en dan kost het meer grt hans
HansMercedes
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 190E 2.6
Bouwjaar: 1989
Andere wagens / opmerkingen:

Berichtdoor Fietsensloper » 14 jun 2012, 08:48

Haha ja inderdaad spannend ja :laugh:
Vooral het starten :cheer:
In de 1e versn. en dan op de startmotor vooruit rijden tot hij aanslaat :) Als je niet kunt koppelen krijg je hem immers nooit in de 1 als hij al loopt ;)
Fietsensloper
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:

Keer terug naar Techniek W201