Ik heb toch nog even een vraagje over de toplagers van een W201 ... wellicht dat iemand het antwoord weet ...
Ik heb de toplagers vernieuwd, maar vraag mij af of de zuigerstang van de schokbreker echt vast in het toplager hoort te zitten ... of dat deze vast hoort te zitten en dat de zuiger in het schokdemperhuis draait.
Er zitten namelijk geen lagers in die mee kunnen draaien wanneer je een bocht neemt, maar het is een starre verbinding ... de konische ring op de zuigerstang valt precies in het toplager en wordt dan opgesloten met de beugel, een ring en de moer ...
Omdat ik na montage van de nieuwe toplagers bij het inveren van de auto een heel klein beetje speling heb ontdekt tussen het toplager en de zuigerstang en dat hoor je terug als een licht "stotend en/of tikkend" geluid als je op een klinkerweg rijdt.
De ring onder de moer laat wat slijtage zien ... en is daardoor ook een fractie dunner vroeg ik mij af of dat zo hoorde.
Ik hoop dat mijn vraag duidelijk is ... en of ik de speling op kan lossen door 2 nieuwe ringen.
Hoor het graag hoe het bij jullie zite in de Benz ...