door MB190 » 25 mei 2012, 11:41
Even voor de duidelijkheid:
W201 190E 2.0 U9 Aut. ( kat zit er volgens mij niet meer op )
Met airco dus, zie bijgevoegde foto.
Na het reviseren van het blok, loopt 'ie weer helemaal super, gewoon heel soepel alles, geen rare geluiden meer, trekt fijn op en trekt ook goed door.
Maar, met de temperaturen van de afgelopen dagen is het toch fijn om de airco even te laten werken.
Dus ik rij, zet de airco aan en voor het stoplicht, dus bij het afremmen, stuurt de auto ineens heel erg zwaar. Ik dacht fijn, stuurbekrachtigingspomp kapot, kan er ook wel weer bij. Maar nee, de hele auto was uit gevallen. Meerdere keren starten, maar deed het niet. Dus starten en gasgeven, met gas vanuit de P naar de D gesçhakeld en hij deed het weer.
Thuis aangekomen en precies hetzelfde. Nu weer ik, dat de motor het iets moeilijker krijgt als ik de airco aanzet, dus die uitgezet.
Opnieuw een paar keer starten en gewoon lopen zonder problemen. In de 'P' stand dus en de airco weer aanzetten. Voet van de rem, nog steeds in 'P' en auto valt weer uit. Zonder schokken oid, gewoon 'dood' in een keer. Heel vreemd.
Gister een stuk over de snelweg gereden, airco aan, en zodra ik weet dat ik af moet remmen voor verkeerslichten, airco uit. Dan is er niks aan de hand.
Dus weer hetzelfde verhaal, thuis aangekomen, opnieuw gestart, airco aan, rem erop, in de 'D', rem er af, gas er op, boem, uit.
Vreemd verhaal vond ik zelf.
Stappenmotor heb ik niet, misschien een vacuumslang oid? Het doet zich nu dus voor na het reviseren van het blok.
'Vraag dan de persoon/garage die je blok gereviseerd heeft?' Jep, al gedaan, die komt vandeweek even kijken. Maar als ik het zelf 'ff snel' kan oplossen, is dat natuurlijk net zo makkelijk
Alvast bedankt!
Edit:
Als ik de airco er dus op zet, en de auto valt uit, zet ik de airco er weer af. Zodra ik 'm weer wil starten, lukt dit niet. Valt 'ie gewoon uit. Met gas erop schakelen van P naar D, kan ik rijden. Dan het eerste beste verkeerslicht ( 200M verderop ) blijft 'ie gewoon mooi stationair lopen.