- 190 station
- Antigoon190station.jpg (79.1 KiB) 2753 keer bekeken
ik mis de ruimte achterin en vroeg mij af of iemand al eens heeft geprobeerd een 190 om te bouwen naar een station . ik heb wel de hatchback versies gezien die door een duitse tuner zijn gebouwd maar nog nooit een echte station (de foto is volgen mij een modelautotje)
ik heb zelf al eens foto's vergeleken van een 200 serie station tegenover een 190 en de achterdeuren zijn bij een 200 iets langer maar als ik het achterste ruitje uit de deur van de 200 en het metaal eromheen op de achterdeur van een 190 las zou ik de complete achterkant van de 200 kunnen overzetten onder vanaf het einde van de onderdorpel (het complete achterkwartier en misschien ook het binnenspatbord ) op dezelfde puntlassen als het originele plaatwerk en aan de bovenkant vanaf halvewege de deur , ook zou ik het binnenste gedeelte van het dak binnen de daklijsten in z'n geheel uit de 200 kunnen slijpen om zo de sterkte weer in het dak te krijgen (deze delen zijn trouwens gewoon als los plaatwerk te koop bij Mercedes )
ook zal ik een aardig stuk van de vloer (vanwege de brandstoftank onder de vloer inplaats van achter de achterbank ) en de neerklapbare (leuning van de) achterbank van de 200 moeten overzetten
ik weet alleen niet of de achteras kan blijven zitten , ook niet of ik inderdaad ooit zoiets zou uitvoeren maar dromen kan altijd , iemand nog ideeën ?