zo tijd voor een feestje! mn probleem lijkt nu eindelijk opgelost te zijn
ik had de raarste startproblemen, moeilijk starten en sputteren en uitvallen van de motor, of juist gelijk goed stationair lopen en uitvallen van de motor. en ook onderweg uitvallen van de motor.
toen ik gister mn accu eruit gehaald had om mn accu bak opnieuw te spuiten dacht ik, dan ga ik gelijk ff op onderzoek uit of de bekabeling nog goed was van mn overspanningsrelais (want ik had al 2 andere relais geprobeerd maar dat hielp niet), wat bleek is dat toch het overspanningsrelais niet helemaal erin geklikt zat.. Toen ik alles losmaakte kon ik hem er beter in duwen. daarna heb ik de auto gestart en hij sloeg gelijk aan, en liep netjes stationair.
daarna is de auto tijdens het rijden wel nog vaker uitgevallen, even starten een paar keer en met geluk kon ik weer rijden een stukje.
totdat ik savonds weer stil kwam te staan:

- onderweg.jpg (32.14 KiB) 1040 keer bekeken

- pech.jpg (31.62 KiB) 1040 keer bekeken
ik wilde even een ander overspanningsrelais proberen totdat ik het brandstofpomprelais aanraakte (teminste het zwarte kastje voor het OVP). toen ik deze aanraakte hoorde ik de auto gewoon benzine inspuiten (terwijl de auto uitstond!). dat zou niet mogen natuurlijk, dus ik dacht gelijk een een vals contact..
het relais kon ik niet steviger aandrukken maar ik merkte wel dat hij erg losjes zat. nadat ik een ty-rep om het relais deed zodat hij niet meer kon bewegen is de auto niet meer uitgevallen
(ik ga natuurlijk wel nog even kijken voor een nieuw relais, maar voor nu ben ik natuurlijk erg opgelucht)