[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
Koplamp verstelling : Diesel specifiek W201

W201Club.nl

Alles over de Mercedes W201

Het is nu 27 apr 2024, 06:54

Koplamp verstelling

Specifieke zaken omtrent het rijden op diesel, met de W201 kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent diesel hier verzameld hebben staan.

Koplamp verstelling

Berichtdoor aaa » 28 apr 2012, 20:10

Hallo,

Nadat ik de auto laatst tegenover een garagedeur uit zette zag ik op de deur dat de koplampen omhoog draaiden.
Dit heeft met het vacuum-systeem te maken had ik al eens op het forum gelezen. Dus gelijk maar wat testen gedaan, als ik de koplamp verstelling op 1 zet gaat de auto goed uit en gaan tegelijk de koplampen omhoog bij het uitgaan,
2 gaat de auto traag uit, en koplampen gaan ook omhoog,
3 en 4 gaat de auto helemaal niet meer uit.
Waar kan ik de storing vinden en hoe werken de koplamp motoren? met hoog vacuum draaien ze omhoog/omlaag?
Alvast bedankt :)
nieuwere auto's ooit oldtimer? nee, eerder koffie beker B) Blij dat Benz ik rij
Avatar gebruiker
aaa
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 43
Geregistreerd: 31 aug 2011, 17:44
Woonplaats: Dronten
Roepnaam:
Type wagen: 190D 2.0
Bouwjaar: 1984
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: koplamp verstelling

Berichtdoor Bobracing » 28 apr 2012, 22:55

Simpelste zou zijn de schakelaar....
Hier zitten beide luchtslangen op namelijk...
Bobracing
 


Re: Koplamp verstelling

Berichtdoor aaa » 05 mei 2012, 19:36

Heb de oplossing gevonden,
de rechter stelmotor had een lekkage, vandaar dat de linker koplamp alleen een beetje bewoog, maar niet bleef staan.
Tevens heb ik de slangen omgedraaid op de schakelaar, en koppelstukjes aangeduwd, daarna was het weer goed.
Naar mijn idee is zo'n stel motor alleen een membraam, dat door mate van variatie in vacuum de koplamp verstelt.

TIP, als je de motor niet meer uit krijgt ivm valse lucht probeer dan eerst de koplamp verstelling eens helemaal op stand 3 (of juist 0), grote kans dat je dan de motor in ieder geval met de sleutel uit krijgt zonder de "nood"knop op de brandstofpomp of op de koppeling.

gr. Arjen
nieuwere auto's ooit oldtimer? nee, eerder koffie beker B) Blij dat Benz ik rij
Avatar gebruiker
aaa
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 43
Geregistreerd: 31 aug 2011, 17:44
Woonplaats: Dronten
Roepnaam:
Type wagen: 190D 2.0
Bouwjaar: 1984
Automaat: Nee
LPG: Nee


Keer terug naar Diesel specifiek W201

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten