[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Mechanisch schuifdak : Carrosserie & Exterieur W201

W201Club.nl

Alles over de Mercedes W201

Het is nu 03 mei 2025, 22:12

Mechanisch schuifdak

Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.

Mechanisch schuifdak

Berichtdoor Pjotrke » 17 apr 2012, 06:57

goededag beste forumleden

Gisteren heb ik 2 nieuwe armpjes in mijn mechanisch schuifdak geplaatst.
Of beter gezegd willen plaatsen..
Wat me opviel was dat ik het dak links in UN lock met een pink omhoog kan drukken tegen het sluitrubber maar ter rechterzijde het dak door een stevige (heeeel stevige) verchroomde lip wordt tegengehouden het voelt bijna als onwaarschijnlijk.

Is deze lip bestemd om het dak naar beneden te trekken bij ontgrendelen? En waarom dan alleen aan de rechterzijde..
Of is er iets anders aan de hand.?

groet Peter
Pjotrke
Junior Boarder
Junior Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 190D 2.5
Bouwjaar: 1986
Automaat: Nee
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen:

Mechanisch schuifdak

Berichtdoor Pjotrke » 17 apr 2012, 17:23

Beste forum leden

Mijn eerdere vraag mbt tot het schuifdak wordt nu ondersteund met foto's
het betreft een 2.5 D uit 86

Is dit de normale constructie van het schuifdak, want de veer spanning van deze metalen lip is overweldigend indien handmatig het dak dichtdrukkend.
Ik ben bang dat ik mijn mechanische constructie geweld aandoe indien ik dit dak langs mechanische weg wil sluiten.

De vraag dus is deze foto normaal of AB normaal?

mvg Peter
Bijlagen
mech schuif dak 1.jpg
is dit normaal? Mijn dak ligt nu naar beneden het dak dicht drukken vereist een grote fysieke inspanning (terwijl ik toch veel train)
mech schuif dak 1.jpg (87.45 KiB) 853 keer bekeken
mech schuifdak 2.jpg
deze metalen lip rust zoals mijn dak nu is, op een soort van stutje
mech schuifdak 2.jpg (88.96 KiB) 853 keer bekeken
Pjotrke
Junior Boarder
Junior Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 190D 2.5
Bouwjaar: 1986
Automaat: Nee

Re: Mechanisch schuifdak

Berichtdoor Bassje » 17 apr 2012, 19:13

Ik heb de 2 topics samengevoegd.
Bassje
Erelid
Erelid

Roepnaam:
Type wagen: 190E 2.0
Bouwjaar: 1990
Automaat: Ja

Re: Mechanisch schuifdak

Berichtdoor Frenchbarolo » 17 apr 2012, 21:26

Ik weet het antwoord niet, maar komend weekend heb ik mijn Barolo terug van de revisie. Dan zal ik het mechanische dakje eens goed bekijken. Als je in de buurt woont (Tilburg) kun je evt. ook zelf vergelijken? : :)
Frenchbarolo
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 190D 2.0
Bouwjaar: 1985
Automaat: Ja

Keer terug naar Carrosserie & Exterieur W201