Beste Benzers,
Ik ben Ferdinand Laseur, 33 jaren oud (of jong, het is maar hoe je het bekijkt) en ben woonachtig in Hoogvliet Rotterdam. Op dit moment rijd ik in een W126 500SE uit 1983 op LPG. Dit bevalt uitstekend en ben helemaal verknocht aan het Mercedes virus. Door persoonlijke omstandigheden zal de W126 te duur gaan worden voor mij. Mede doordat ik tussen de 20.000 en 25.000km per jaar rijdt ben ik op zoek naar een diesel en uiteraard wil ik het liefst in een auto van mijn favoriete merk blijven rijden en dan het liefst een jaren 80 auto. Die spreken mij gewoon het meeste aan en een bijkomend voordeel is dat er t/m bouwjaar 1986 geen wegenbelasting betaald hoeft te worden.
Ik ben op zoek naar een paar antwoorden die wellicht lastig te geven zijn, maar jullie ervaringen zijn meer dan welkom, op basis hiervan kan ik dan een keus maken wat het moet gaan worden.
Zoals hierboven aangegeven wil ik graag een diesel, maar weet nog niet welke ik het beste kan nemen. Ik zit te denken aan een W201 2.5D of een W124 250D. Dan het liefst een automaat, maar een handbak (liefst dan 5-bak) kan natuurlijk ook. Daarom plaats ik dit bericht zowel op de W201 als op de W124 clubsite.
Kunnen jullie mij adviseren met de volgende vragen:
1) onderhoudskosten W201 2.5D en W124 250D (20-25.000km per jaar)
2) verbruik W201 2.5D en W124 250D (zowel handbak als automaat)
3) waar op letten bij het maken van een proefrit
4) wat zijn de zwakke punten van deze auto's
5) betrouwbaarheid van de auto
6) wat is een goed adres om er een te kopen
Qua adres heb ik inmiddels begrepen dat Marco Hof en Nijkamp Vaassen goede adressen zijn. Voor wat betreft onderhoud, dit kan ik niet zelf (2 linkerhanden), maar daarvoor wil ik hem brengen naar De Gruyter & De Jong. Daar is nu mijn 500SE ook in onderhoud en daar ben ik erg tevreden over.
Graag hoor ik jullie adviezen en ervaringen, zodat ik een goede en bewuste keuze kan maken.
Bij voorbaat dank voor jullie hulp.
Groeten Ferdinand Laseur