Ik ben Serdar, 23 jaar jong uit een dropje in de buurt van Den Bosch.
In oktober 2011 heb ik mijn 190 gekocht. Heb daarvoor heel veel geduld gehad en bijna elke dag gezocht. Waarom?? Het moest er eentje zijn zoals ik het wou hebben. Het moest een facelift model zijn. Belastingvrij is leuk, maar duur als je een nette vind, zo kaal als de nete. Nee, de mijne moest wel wat beter uitzien dan kaal. Ik heb op een andere site ook een hele review geschreven maar mn email is geblokkeerd waardoor ik het wachtwoord niet kan opvragen. Dat review ruimen we op. Hier is een review beter op z'n plaats vind ik (en jullie vast ook wel)...
Voor mijn 190 had ik een paar eisen en wensen. De eisen wat een hoger prioriteit heeft waren een facelift model, benzine (1.8 of 2.0 is voor mij genoeg) 5-bak!, zwart interieur, elektrische ramen, karo bekleding, midden armsteun, hoofdsteunen achter en een toerenteller. Zo'n grote klok vind ik enorm saai en lelijk.
Een paar van jullie zullen misschien denken waarom een 5bak en geen automaat. Nou heel simpel. 4-bak is oud en een automaat heb ik liever met een zwaardere motor (2.6?). De 5 bak maakt ook minder toeren op de snelweg.
De wensen zijn als het er op zit mooi meegenomen en als het er niet op zit jammer maar niet spijtig. Dat waren o.a. een schuifdak, alarm, 8 gaatsen, airco en een houten middenconsole. Dat laatste en de 8-gaatsen zou ik altijd nog kunnen monteren dus dat viel uit de categorie eisen. En zo zijn er nog een paar wensen maar kom er even niet op.
Dus na heeeeeel lang zoeken en geduld hebben vond ik hem joh. Toen ik hem zag goed nagedacht en de eigenaar gebeld, afspraak gemaakt en bekeken. Bleek een liefhebber te zijn. Eerste indruk was deze wordt hem gewoon. Na de proefrit werd het ook van mij. Wat is het geworden dan ???
Een 190 uit 1994. Een van de laatste op kenteken, die voldoet aan mijn eisen. Een facelift model 1.8 class uitgevoerd. Dus met een lederen airbag stuur, toerenteller op de 1.8, ABS, buiten temp. meter, karo bekleding met hoofdsteunen achter, elektrische ramen voor, houten middenconsole, 5-bak

z'n historie is bekent en sinds de aanschaf houd ik alles netjes bij. Zowel in een schrift als digitaal. Elke uitgevoerde werk staat netjes genoteerd met datum, kilometerstand en factuur. Het wordt door mij uitgevoerd. Ik houd hem wel netjes bij. Elke weekend zijn wasbeurt of als dat niet kan even stofzuigen...
De 190

- 2011-11-05 15.13.21.jpg (97.74 KiB) 1268 keer bekeken
Van schuin achter (het mooiste en zonder trekhaak!!!)
- 2012-02-12 16.20.01.jpg (424.48 KiB) 1268 keer bekeken
Innenraum
- 2011-10-30 16.22.23.jpg (98.81 KiB) 1268 keer bekeken
Leuke kilometerstand
- 2012-03-10 21.55.18.jpg (421.72 KiB) 1268 keer bekeken
Volgens mij is dit toch een denderende "even voorstellen"?