Ik reed laatst in Eindhoven van mijn school naar de LPG inbouwer, het was warm dus ik zette mn airco aan. Ik merkte meteen dat de motor wat trager ging lopen (ik heb een lichtschakelaar (erg lelijk) waarmee ik hem hard in en uit kan schakelen, waarschijnlijk is deze erin gezet ivm brandstofbesparing). Toen bij de LPG inbouwer aankwam en ik de auto parkeerde zag ik opeens allemaal witte rook. Ik schok me kapot want ik dacht dat mn motor in de hens stond, deze was echter iets boven de 90gr C meteen dus toch de motorkap open en dat zag en voelde allemaal goed.
Toen bedacht ik me dat de rook waarschijnlijk uit de airco kwam. Dit heb ik al eens eerder meegemaakt, de rook heeft trouwens geen geur. Op internet staat dat je dan de recirculatie aan moet zetten en dat de rook geen kwaad kan. Na wat googelen blijkt de rook waterdamp te zijn. Dit komt voor bij een hoge luchtvochtigheid.
Meeste airco's verlagen de luchtvochtigheid toch ook? Ik begreep dat dat bijvoorbeeld met korrels gebeurt (die dus ook 'op' kunnen gaan). Waar zit de waterafvoer van de airco?