eeeh over een turbo op een benzine motor ....... wat je moet veranderen aan de standaard motor :
de uitlaat de goedkoopste manier is gasbochten en t stukken aan elkaar lassen , ziet er erg grof uit maar werkt goed

- uitlaat.JPG (127.82 KiB) 1085 keer bekeken
verder moet er een gat in de olietoevoer geboort worden voor de turbo er kan een dikke remleiding gebruikt worden
er moet een restrictor ingezet worden zodat de olie niet door de keerringen van de turbo geperst word.
De retour leiding moet wat dikker zijn en er moet een pijpje voor in het carter gelast worden. Soms kun je hiervoor een extra gat voor de oliepeilstok gebruiken, wat in sommige motoren aan beide kanten zit. (voor engelse versies)
je kan zolang je niet te hoog gaat in de druk stukken radiator slang gebruiken als drukpijp naar de inlaat. Als je een plastic filterbox op de inlaat heb zitten zal je er een metalen versie voor moeten maken.
Het beste kun je een turbo met een ingebouwde wastegate nemen bijvoorbeeld eentje uit een volvo dat scheelt een hoop fabricagewerk een nadeel is dat je de druk bijna niet kan opschroeven.
Voordeel van Mercedes-Benz is dat de rembooster word bediend met een vacuumpomp inplaats van vacuum uit het inlaatspruituk. Is dat bij een benzineversie anders dan moet je een eenrichtingsklep naar de booster toe monteren.
Ook de carterontluchting moet van een klep voorzien worden of afgesloten worden van de inlaat.
Je hebt een benzinedrukregelaar nodig met een boostreferentie deze laat de brandstofdruk omhoog lopen als de turbodruk oploopt. Wat je ook kan doen als je niet teveel turbodruk opbouwd is een extra injector in de inlaat plaatsen met een drukschakelaar die onder turbodruk wat extra brandstof inspuit, de rest word aangevuld door de standaard injectie die rijker of armer versteld word via de lambdasensor.
Verder heb je een stevigere koppakking nodig, sterkere kopbouten of tapeinden zouden handig zijn. Eventueel een oliekoeler en een bedrijf met een watersnijder om de diverse flensen te maken die je voor de ombouw nodig hebt.
Het onderblok van een Mercedes-Benz is enorm dergelijk. Je kan de zuigers helpen door oliesproeiers in het blok te maken die tegen de onderkant van de zuigers spuiten. Ze zitten standaard in Mercedes turbodieselblokken.
De uitlaat kleppen zouden op z'n minst roestvrij staal moeten zijn maar sodium gevulde exemplaren worden in turbodiesels gebruikt en misschien zijn deze pas te maken in jouw blok.
Zolang je niet idioot hoog gaat in de turbodruk kun je de normale klepveren blijven gebruiken.
"in het verleden behaalde successen zijn geen garantie voor de toekomst "
Het is maar net hoeveel geld je er tegen aan wilt gooien en hoe mooi het er uit moet zien.