Ik was al een tijdje op zoek naar een belastingvrije Mercedes. Vorige week kwam ik een 190 tegen die me direct aansprak. Snel over de prijs eens geworden en richting huis. Ik heb een foto van de verkoper. Binnen een week zal ik mooie duidelijke foto's plaatsen.
De auto is kei en kei hard, en motorisch loopt hij goed, en de automaat schakelt top. Ik heb hem voor de aankoop laten keuren bij mijn eigen garage, daarbij is op alles gelet. Op een storingkje in het dashboard en een klein beetje roest aan de achterschermen na was er niets fout!
Behalve de velgen dan.. er zaten Elegance velgen van een W210 onder... ze liepen aan tegen de wielkast, heel irritant dus. Op de sloop in de buurt stond een 190E op 8 gaats Mercedes velgen. Ze waren pik zwart, maar nu een uurtje met zuur zien ze er uit als nieuw! Vanavond laat ik er fatsoenlijke bandjes op leggen en hij kan er perfect mee door.
De rot aan de achterschermen heb ik laten behandelen, en vervolgens bij laten spuiten. Over 1 dag is de lak uitgehard en ga ik de nevel wegpolijsten met een polijsttol.
De kleur is midnight black 904 en de kleur van het interieur is sahara-zand achtig.
De enige optie die ik kan vinden is de voortreffelijk schakelende automaat.
De auto is in 1983 geleverd in Belgie, en de officiele afleveringsdocumenten heb ik! Tevens heb ik de Carpass en voor de tijd dat hij in Nederland rijdt de NAP. KM stand afgelezen op de teller en deze documenten is slechts 172.500

Groetjes