[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Druklager : Techniek W201

W201Club.nl

Alles over de Mercedes W201

Het is nu 08 mei 2025, 00:39

Druklager

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Druklager

Berichtdoor Fietsensloper » 01 feb 2012, 15:34

Hallo,

na een wat langere tijd afwezig te zijn geweest ben ik er weer. Privé omstandigheden maakten het even niet mogelijk om nogmaar iets aan tijd over te houden, zie even voorstellen.

Maargoed ik zit dus met een druklager die lawaai maakt.

Nu snap ik dat dat gewoon een kwestie van vervangen is, en dan natuurlijk ook de koppelingsplaten omdat alles dan toch los ligt ;)
Maar zijn ver verder nog dingen die ik dan beter kan gaan vervangen omdat ze nogwel eens kapot gaan? Misschien dat je daar dan makkelijker bij kunt als de bak eronder weg is.
De hardyschijven en trillingsdemper zijn een goed jaar oud(65000KM mee gereden inmiddels, dat dan wel) maar zijn wel nog in zeer goede staat.

Alvast bedankt ;)
*Geld lijkt op vet. Van beide is er genoeg, maar altijd op de verkeerde plaatsen :|
Fietsensloper
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 190E 2.0
Bouwjaar: 1986
Automaat: Nee
LPG: Ja

Re: Druklager

Berichtdoor HansMercedes » 01 feb 2012, 17:38

Alles op voorhand vervangen lijkt me wat overbodig maar die koppeling zou ik zeker doen compleet met druk-lager.
Als de bak er uit is kan je nog even naar het top-lager kijken of deze soepel rond draait. Kijk ook even of je price as keering niet lekt. Zo noem ik wat dingen op je die moet controleren, maar per definitie gaat dit niet vaak stuk. succes met je klus grt Hans.
HansMercedes
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 190E 2.6
Bouwjaar: 1989
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen:

Berichtdoor Fietsensloper » 25 feb 2012, 11:46

Nou hans ik heb toch het toplager ook maar vervangen. Kreeg het van meerdere kanten te horen dat die ook nog wel eens stuk wou gaan. Was een lagertje van 2 tientjes dus ik dacht dan doen we die ook gelijk mee. Anders zul je zien dat die 20K verder kapot is en dan kan ik mezelf wel voor mijn kop slaan als ik alles weer los moet hebben.
*Geld lijkt op vet. Van beide is er genoeg, maar altijd op de verkeerde plaatsen :|
Fietsensloper
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 190E 2.0
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja

Berichtdoor HansMercedes » 28 feb 2012, 18:34

Mooi dat het gelukt is en voor die 2 tientjes kan je geen armoede lijden toch ? grt hans
HansMercedes
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 190E 2.6
Bouwjaar: 1989
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen:

Keer terug naar Techniek W201