Hallo beste Benzers,
Zit ik even door dit forum te bladeren kom ik dit topic tegen, met leden die ik nooit online heb gezien haha!
Maar goed, mijn verhaal.
Mijn Mercedes-Benz W201 2.6 met Lorinser onderstel en 2.3-16 sportpakket kwam ik onverwachts tegen.
Hij komt uit Zurich en de vorige eigenaar was Roland Wasmer.
Na een paar keer gebeld te hebben de deal gesloten en de auto werd hier voor de deur per trailer afgelverd. Het was een mooi emotionele aankoop. Mijn vrouw over de rooie, wat moet je met 2 Mercedessen. Ik was en helemala verslaafd aan de oude DTM waar de MB W201 samen met de BMW E30 M3 hoogtij vierde met opeltjes, en nog wat anders spul. Dus ik moest deze 2.6 hebben. 6 cilinder, sport interieur, dikke wielen enz enz. Om, gelukkig voor de verstand houding thuis goed te houden maar besloten om deze te verkopen omdat, de W123 meer ruimte bied. Nu zijn we 1 jaar en 3mnd verder en heb 'm nog steeds en ga 'm lekker houden. Niemand wil 'm hebben.

Mijn vrouw heeft er inmiddels al vrede mee. Heb wel kijkers gehad maar dat was het niet. Of geen geld of te veel zeuren. En met de laatste "Zeur Piet" in het geheugen ( Mooie word speling op Sinterklaas avond )Heb ik besloten hem niet weg te doen.
In middels al een beurt gehad en wat er aan mankeerde, wat kleine dingetjes is gereapreerd.
Ik ben blij met mijn stukje DTM geschiedenis als is het geen 2.3-16 of 2.5-16 EVO. Hij heeft wel de uitstraling van een 2.3-16
De specificaties:
Motor: M103, 6 cilinder in lijn 2.6 liter inhoud vermogen 160PK bij 5800 tpm en 220NM koppel bij 4600 tpm.
Velgen: Merk BBS, 3 delig.
Banden 205/50/16.
Lakkleur: 172 Antracite grau metalic.
Interieur: 071 Zwartleder met antracite stoffen ziting.
Opties:
211: Automatisch Sperr Differentieel. (ASD)
243: Sportstoelen voor en achter.
260: Geen type aanduiding op kofferdeksel
261: Sportpakket
280: Lederstuur 400mm diameter + Leder keuzehendel automaat.
412: Schuifkanteldak elektrisch.
420: Automatische transmissie.
470: ABS remsysteem.
506: Buitenspiegels verwarmd, rechter elektrisch verstelbaar.
534: Mechanische antenne.
583: Elektrische ramen voor portieren.
593: Warmtewerend glas rondom.
601: Olie voor achteras met ASD.
620: Uitlaatgas emissie controlle systeem voor katalysator.
630: Gevarendriehoek in kofferdeksel.
645: M+S banden ( Winterbanden )
812: Luidsprekers voor en achter met fader regeling op de middenconsole.
Groet, Arno