Ik ben dus van plan om zeer waarschijnlijk een W201 1.8 uit 1991 te kopen.
Even wat over de auto:
Hij is afgelopen jaar geïmporteerd uit Frankrijk (Parijs) en heeft al NL-platen. De auto heeft 182.*** km gereden inmiddels. Op het eerste gezicht ziet de auto er redelijk netjes uit afgezien van een kleine (Frans) aanrijding rechtsvoor waardoor spatscherm, grill, motorkap en voorbumper wat uit het lood staan. De motorkap, grill en voorscherm zullen zowieso gerepareerd/vervangen moeten worden.
Verder loopt de remklauw rechtsvoor iets aan.
Zoals het een auto uit Frankrijk betaamt is de buitenkant niet heel erg netjes. Er zitten aardig wat krassen en butsjes in, maar voor een auto van 21 jaar is dat niet vreemd natuurlijk.
Wat dingen waar ik me van afvraag of ze ernstig zijn.
- De km-teller wijzer schommelde wat heen en weer tijdens het rijden. Meestal ongeveer bij 50 á 60km/u.
- De kofferbak was/is vochtig, niet heel erg nat. Hoewel de vorige eigenaar laatst wel een aquarium aantrof in de reservewielkuip. Maar door een rubberdopje (?) wat los te draaien is dat probleem weg. Maar waar lekt ie??
- Zijn de spatborden/motorkap makkelijk te vervangen? Motorkap lijkt me niet zo'n probleem, maar het spatbord???
De kriksteunen zijn keihard en de auto is goed getectyleerd. De spatborden e.d. ook.
Heb vandaag de auto vluchtig bekeken en maak deze week nog een afspraak en wil een stukkie gaan rijden en beter bekijken en dan een bod gaan doen van € 900. Vr.pr. € 1500. (!)
Goed, als iemand nog tips/ideëen heeft hoor ik het graag. Kan zijn dat ik een paar dagen niet reageer want ik zit deze week weer internationaal.
Alvast bedankt!