door Witje » 22 jan 2012, 22:22
En dan?
Elke keer voor de keuring de motor terug omwisselen.
Een turbo kit op een wagen van voor 96 krijg ik door de keuring.
Een stukje Belgische wetgeving met betrekking tot conversies.
Het is in elk geval verboden om een andere motor in een voertuig te steken dat niet overeenkomt met het chassi nr, zelf met homologatie.
Uitzondering: wagens ouder dan 30 jaar
In geval van een defecte motor, het zelfde type motor, homologatie door het automerk zelf en door GOCA en door de aangeduide keuring centra.
Word je betrapt zonder de juiste papieren, word het voertuig direct van de openbare weg verwijdert en vernietigd.
Betrekking tot turbo/supercharg conversie
Wagens voor bouwjaar 96 mag alles tot betrekking motor tuning en uitlaat, voor turbo</supercharger conversie, moet je naar een van de aangeduide keuringcentra om het te laten keuren en je moet dit doorgeven aan je verzekeraar.
Je mag geen turbo/supercharger conversie doen op wagens na bouwjaar 96, zo is ook elke vorm van motor tuning verboden.
Dit is een antwoord dat ik van goca heb gekregen
Dus op lang termijn ben ik goedkoper af met een turboconversie en dan kan hij ook boven de 100pk geraken (hangt van de grote en aantal turbo's af) dan elk jaar de motor er terug in en eruit te halen.