Mijn alarm van mn 190D doet het alleen als ik de motor wil starten, echter zitten er ook een soort microfoontjes onder de voorruit, Deze zouden uiteraard een functie meoten hebben, maar hoe hard ik ook schop, gil of krijs, het alarm gaat niet af

Nu is het zo, dat de schakelaar in de motorkap niet meer is aangesloten, omdat deze krom is geslagen met het dichtdoen ervan, en dus niet meer werkte, het kabeltje wat ernaartoe lag, ligt er nog steeds, zou dit er iets mee te maken kunnen hebben?? Of moet ik iets op de unit onder de achterbank veranderen? zekeringen?? pfff ik heb werkelijk geen idee!! Het is een Gemini 1000D alarm, en betreft een orgineel nederlandse auto. Het alarm is achteraf ingebouwt want de schakelaars in de kofferbak en motorkap roesten als een gek en dat doet het af-fabriek niet!
De Afstandsbediening is ong 2 jaar buiten gebruik geweest, De auto is toen geopend vanuit de kofferbak/passagiersdeur met de sleutel, het alarm heeft er dus lange tijd niet op gestaan.. Ook valt het mij op dat bij de auto van mijn ouders (c200) de signalen andersom zijn; Dicht is drie keer, en open is 1 keer knipperen.
Bij mij gaat dit dus precies andersom?!?! Misschien dat dat ergens halverwege een beter idee was volgens meneer Mercedes?
Pfff wat is dit weer een veelste lang verhaal! Ik hoop dat iemand mij kan helpen!