Hi Benzers,
Mijn naam is Ruud Wind 57 jaar en woon in Gaanderen (Gelderland)
Fijn dat er een club voor de W201 is! Sinds 2 weken heb ik me ingeschreven en heb er reeds veel aan gehad.
Ik had al eens eerder een MB 116 gehad. Een onwaarschijnlijk mooie bordeau-rode 280S met stuurautomaat.
Eigenlijk heb ik er te weinig in gereden en dat wil ik nu anders gaan doen. De witte 190D aut. met 100.000 km van 1986, die ik van de eerste eigenaar in Hamburg heb gekocht, ben ik qua onderhoud aan het updaten. Hij heeft de laatste 6 jaar slechts 10.000 km gereden, dus vloeistoffen, filters e.d. zijn verouderd. Dieseltechniek is nieuw voor mij, dus de info op deze site is zeer welkom! In het dagelijks leven hou ik me eveneens bezig met oldtimers.
Veertien jaar geleden heb ik van mijn hobby m'n werk gemaakt en ben een Renault 4 garage in Gaanderen begonnen. (http://www.windclassics.nl) Wel een enorm verschil met MB maar de eenvoud van deze Renaultjes is ook prachtig! Klanten vragen zich af of ik van mijn geloof gevallen ben en sommigen nemen me het eigenlijk een beetje kwalijk!
De degelijkheid en klasse van Mercedes hebben me eigenlijk altijd al geraakt. Prachtige techniek ook. Ik heb ook nog een prachtige groen metallic 202 diesel met 146.000 km van bj.2000, maar die ga ik toch wegdoen. Deze opvolger van de 201 rijdt echt subliem, da's bijna geen autorijden meer! Dat gevoel van autorijden heb ik in de 201 juist wel!
grt
Ruud Wind