door Tom58 » 05 jan 2012, 14:44
hierbij mijn conclusie aangaande KK aangaande mijn 2e bezoek én conclusie aangaande berichtgevingen op forums, in volgorde van verloop.
bij mijn 1e bezoek kwam ik voor vervanging ruitrubber achterraam, ruitrubber zelf gekocht en afgehaald bij Stern Utrecht.
bij plaatsen rubber zei Harrie al dat het een ruim rubber was, uiteindelijk wel geplaatst, maar ik was niet tevreden over het resultaaat, dit KK per mail laten weten.
ik heb antwoord terug gekregen,na 2e mail van mijn kant omdat ze het erg druk hadden, dat ze het naar mijn tevredenheid zouden oplossen.
Harrie heeft een nieuw rubber besteld, bij Stern Utrecht, en dit is geplaatst, ze zijn er met drie man iets meer dan 2 uur mee bezig geweest.
het rubber en de alu lijst sluiten nu wél goed aan, het geheel is extra gekit, dit hoeft niet, is gewoon preventief en houdt problemen langer buiten de lijst.
Harrie vertelde mij dat dit rubber beter aansloot...waarop ik meldde dat het toch bij dezelfde leverancier vandaan kwam en het was hetzelfde partnummer....ook een vreemde zaak.
maar uiteindelijk heb ik met Harrie een goed en open gesprek gehad, heb geen € extra bij hoeven te betalen voor de tijd en mensen die er aan hebben gewerkt...( is ook niet bij elke garage als een onderdeel door klant aangeschaft niet de juiste blijkt te zijn, al ligt dit probleem dan bij Stern Utrecht...!!!)
op de forums heb ik in 1e instantie niet het probleem besproken, enkel naar ervaringen van forumleden aangaande KK gevraagd, ik heb 2 mensen een privemail gestuurd en uiteindelijk is het probleem algemeen geworden....en heeft het allerlei wendingen en verdraaingen teweeg gebracht.
mijn uiteindelijke conclusie over dit alles:
KK heeft zijn uiterste best gedaan om mijn probleem op te lossen.
Harrie is een man van zijn woord en staat open voor een dialoog, als mensen problemen hebben met werkwijze of behandeling van klacht, dan is het wel zo netjes om dat persoonlijk tegen de uitvoerder te melden.
prive omstandigheden of zaken uit het verleden spelen denk ik een rol in waardering KK, maar dat heeft volgens mij te maken met communicatie naar anderen over KK en ego, als met daadwerkelijk geleverde diensten.
er zal altijd een percentage klachten zijn op het grote geheel, maar als je op een normale en open manier communiceert met betrokkenen, dan kom je er uit, het moet wel gebaseerd zijn op feiten en de omgangsvorm moet respectvol zijn.
tenslotte kan ik zeggen: bij KK ben ik tevreden weggegaan en zal er ook weer terugkomen, ( niet té vaak naar ik hoop ) omdat ik weet dat ze serieus met klachten omgaan, goed werk willen afleveren en een goede naam in MB-land willen hebben.
in elk werkveld worden fouten gemaakt, door gebrek aan kennis of door andere omstandigheden, het is de kunst dit te erkennen en te willen verbeteren, maar altijd door een open en eerlijke communicatie, en Jurgen ( ken ik niet persoonlijk) heeft hier ook daadwerkelijk aan bij gedragen (!).
ik ben nu klaar met dit onderwerp, zal geen reacties meer geven over dit onderwerp, het moet een ieder nu wel duidelijk zijn,
als laatste meld ik: KK is een serieus bedrijf en je kunt er je MB voor onderhoud gerust achterlaten, meld wat er moet gebeuren, meld zaken waar je niet tevreden over bent, uiteindelijk kom je tot een oplossing....en meld dan ook dat je uiteindelijk tevreden bent over afhandeling van wat voor zaken dan ook,zowel persoonlijk als op forums....
thomas
p.s.: ik ga nog met Stern Utrecht in gesprek aangaande het rubber, dit zal gaan over bestelling door een particulier en door een bedrijf en over immitatie of originele MB-parts....of dat in relatie staat met elkaar.
' alles van waarde is weerloos'