[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Tankklep vergrendeling defect : Carrosserie & Exterieur W201

W201Club.nl

Alles over de Mercedes W201

Het is nu 03 mei 2025, 22:03

Tankklep vergrendeling defect

Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.

Tankklep vergrendeling defect

Berichtdoor 4000ds devil » 26 dec 2011, 11:21

Allereerst allen fijne feestdagen toegewenst! Vanmorgen ontdekte ik dat de tankklep van mijn 190 niet meer werkt.
De vergrendeling van alle portieren en achterklep werkt verder prima. Het palletje van de klep blijft open staan.
Ik heb haastig even gekeken en zal van de week op onderzoek gaan. Het lijkt alsof het palletje vastzit omdat ik wel wat hoor bij de klep tijdens het op slot zetten. Of de slang licht eraf. Wel had ik laatst dat de compressor wat langer doorliep dan normaal. Heefte iemand dit wel eens bij de hakken gehad?
Mercedes: Das haus
4000ds devil
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 190
Bouwjaar: 1989
Automaat: Nee
LPG: Nee

Re: Tankklep vergrendeling defect

Berichtdoor HansMercedes » 26 dec 2011, 11:26

Ja ik heb dat een keer gehad . je kan heel makkelijk van binnen uit bij je tankklepje komen om deze open te trekken . wat er wel eens gebeurt is dat de vergrendel pen vast zit .door deze even in te spuiten met bv kruip olie en een paar keer op de hand heen en weer te bewegen gaat hij meestal wel weer . je moet even voelen waar hij precies zit ,maar dan voel je een knop waar je an kan trekken om het klepje open te krijgen grt hans
HansMercedes
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 190E 2.6
Andere wagens / opmerkingen:

Berichtdoor Bobracing » 26 dec 2011, 13:05

Even de zwarte bekleding losmaken in de kofferbak, dan kan je met je hand bij het pompje, mogelijk is een leiding los of lek? Zo niet even de leiding los maken en dan het staafje terugdrukken want er staat geen druk op.
Uitbouwen is ook makkelijk , je moet volgens mij dat ding dan een beetje draaien...
Bobracing

Berichtdoor 4000ds devil » 27 dec 2011, 12:25

Mannen bedankt voor de reacties heb vanmorgen gekeken en idd zat het asje vast. Deze heb ik weer gangbaaar gemaakt en goed gesmeerd. De vergrendeling werkt weer perfect. Mooi systeem dat je van binnen uit manueel nog kan bedienen. Zal van tijd tot tijd dit smeren om zo problemen te voorkomen.
Mercedes: Das haus
4000ds devil
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 190

Keer terug naar Carrosserie & Exterieur W201