@ Vmaxx : ik heb de taxatie van mijn SLC ook bij Wilbers in Ulft laten doen, was tevens een mooie rit voor me, vanuit Purmerend. Hij is ook de uitgever van AutoMotorKlassiek, dat blad ken je vast wel, een leuk oldtimerblad, en erg goedkoop. Hij begint nu ook een Youngtimerblad uit te geven, 2-maandelijks, ook voor weinig geld. Ik heb me gelijk geabonneerd.
Ik lees ze altijd in bed, in het vliegtuig , of op vakantie : lekker relaxed.Natuurlijk komen er ook veel Benzen in voor.
Wat betreft de taxatie : hij is beedigd, werkt op afspraak ook op zaterdag, en kost 70 E. Geen cent teveel ! Mijn SLC heb ik als oldtimer bij MercedesBenz verzekerd( verzekeren bij de bron ) voor 232 E p.j. all-risk, max 8000 km. Ik haal de helft soms niet eens... Taxatiewaarde 11.000 E .
De W201 heb ik als "eerste" auto en betaal 191 E pj, WA, 20 jaar schade-vrij. Maatschappij: Generali.
Maar jouw situatie is in geen van beide gevallen met de mijne te vergelijken, helaas.
Ik heb heel lang bij Unive gezeten, en mijn tussenpersoon attendeerde mij op Generali, voor dezelfde condities 250 E goedkoper !

Misschien een belletje/mailtje waard....
Als dank voor jouw uitvoerige poets en was-advies( Macguiers), hierbij mijn onderzoekje !
Veel plezier in Zutphen , ik kom daar graag, vrienden van me wonen op de Hobbemakade, lief stadje !
( lekkere balkenbrij, kun je hier niet krijgen..)
Groetjes,
Richard.