Het antwoord wat ik gegoogled heb:
Ombouwsets voor oudere motor.
Het is bij veel auto’s mogelijk oudere
voor- en startgloeibougies, dus met
één gloeispiraal, te vervangen door
de moderne voor-, start- en nagloeibougies.
De voordelen zijn dat het
voorgloeien nog maar 5 tot 7 seconden
duurt, de emissies met 40 procent
afnemen, er vrijwel geen witte
of blauwe rook ontstaat en dat het
‘nagelen’sterk afneemt.
Deze ombouwsets zijn te gebruiken
bij IDI dieselmotoren zoals die tot zo
ongeveer vijf jaar geleden zijn gebouwd.
De meegeleverde relais regelen
het gloeiproces optimaal.De
ombouwsets zijn vooral zinvol als de
aanwezige gloeibougies vervangen
moeten worden.
Beru levert vervangingssetjes
voor dieselmotoren.Er zitten verstuivers,
isoleerplaatjes, gloeibougies
en gloeitijdregelapparaten
in.De nieuwe gloeibougies zijn
geschikt voor het nagloeien en
vervangen de oude voorgloeibougies.
En dat is dus gunstig voor
het milieu en het gehoor.
Bron:
http://www.amt.nl/upload/2f34c914-fb4d- ... rdelen.pdfHeeft iemand hier ervaring mee?
Wil de gloeiers toch gaan vervangen. Staat nu 266.000 op de teller en dan mag er iets vernieuwd worden.