Het is nu 16 mei 2025, 17:46
Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.
door Merciedies » 25 nov 2011, 19:40
Tempratuur klokje gaf niet de juiste waarde. Nu heb de thermostaat en de tempratuursensor vervangen, maar helaas kom het wijzertje niet hoger dan 40 en denk dat het aan het klokje ligt. Nu is mijn vraag: zit er een verschil tussen zo een benzine combi-klok en een diesel? Heb namelijk nog een tellerbak van een benzine ergens liggen.
-
Merciedies
- Gold Boarder

-
- Berichten: 188
- Geregistreerd: 19 nov 2010, 16:51
- Woonplaats: Zuid-Holland
- Type wagen: 190D 2.0
- Bouwjaar: 1991
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
- Andere wagens / opmerkingen:
door VmaX » 25 nov 2011, 20:17
hmmm.. Weet je zeker dat je nieuwe thermostaat goed is, of heb je een 2de handsje gebruikt?
Die 40graden is namelijk precies de temperatuur waar ie op blijft hangen als de thermostaat defect is.
-

VmaX
- Diamant Boarder

-
- Berichten: 4185
- Geregistreerd: 26 mei 2011, 20:24
- Woonplaats: Zutphen
- Roepnaam:
- Type wagen: 190E 2.3
- Bouwjaar: 1986
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
- Andere wagens / opmerkingen:
door Bassje » 26 nov 2011, 00:53
Dat is een goeie, VmaX..
-

Bassje
- Erelid

-
- Berichten: 10614
- Geregistreerd: 13 aug 2008, 22:59
- Roepnaam:
- Type wagen: 190E 2.0
- Bouwjaar: 1990
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
door Dre » 26 nov 2011, 13:16
thermostaat even testen in een pannetje water op het gas
of die wel open en dicht gaat met kokend water moet die hellemaal
open staan
-

Dre
- Expert Boarder

-
- Berichten: 116
- Geregistreerd: 11 maart 2010, 22:47
- Type wagen: 190D 2.0
- Bouwjaar: 1984
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
door Merciedies » 26 nov 2011, 16:53
Het is een nieuwe..
Ik heb eerst het thermostaat vervangen. Dit gaf wel het juiste waarde aan, maar ging weer na wat seconde weer uit het niets zakken naar 55 ofzo. Dan gaat weer omhoog en zakt ie na wat teller weer. Dus heb ik vervolgens de sensor vervangen (nieuw) en gaf 40 aan en niet hoger of spelend (hoog en laag). Dacht dat het aan de sensor lag en heb een ander nieuwe erin gedraait, maar de waarde bleef 40.

-
Merciedies
- Gold Boarder

-
- Berichten: 188
- Geregistreerd: 19 nov 2010, 16:51
- Woonplaats: Zuid-Holland
- Type wagen: 190D 2.0
- Bouwjaar: 1991
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
- Andere wagens / opmerkingen:
door Colja2002 » 27 nov 2011, 10:56
of anders even koelsysteem spoelen wellicht zit er ergens een blokkade in .
dan zou het kunnen zijn dat dit tussen je thermorstaat gaat zitten en deze niet meer dicht gaat
voor reparatie,s aan iphone / ipod en nintendo bent u bij mij aan het goede adress
-
Colja2002
- Gold Boarder

-
- Berichten: 251
- Geregistreerd: 20 jun 2010, 09:41
- Woonplaats: Arnhem
- Type wagen: 190
- Bouwjaar: 1983
- Automaat: Ja
- LPG: Ja
door aaa » 07 dec 2011, 10:46
Bij het dieselblok kan je ergens tussen de 2e en 3e cilinder aan de brandstofpomp kant een sensor in de kop zien. als je deze contact laat maken met de massa slaat je meter als het goed is naar maximaal rood. zonder contact met de massa te maken blijft de meter op de naald liggen. misschien dat je er wat aan hebt om je meter te controleren.
nieuwere auto's ooit oldtimer? nee, eerder koffie beker

Blij dat Benz ik rij
-

aaa
- Senior Boarder

-
- Berichten: 43
- Geregistreerd: 31 aug 2011, 17:44
- Woonplaats: Dronten
- Roepnaam:
- Type wagen: 190D 2.0
- Bouwjaar: 1984
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
door Rojo124 » 12 dec 2011, 19:59
Trek je tellerbak een stuk er uit en rommel even een beetje aan de ronde 15polige stekker...ik denk dat dit bij jou het probleem oplost...bij mijn W124 in ieder geval wel.
gr Ron
________________________________________________
W124 260E 1986 Rauchsilber-metalliclack (702)
-

Rojo124
- Gold Boarder

-
- Berichten: 293
- Geregistreerd: 06 dec 2011, 20:08
- Woonplaats: Rotterdam
- Type wagen: Ander type
- Bouwjaar: 1986
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
- Andere wagens / opmerkingen:
Keer terug naar Techniek W201
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast