Wat een leuk en gezellig onthaal zeg!!
De 190 heeft 245000 km gelopen. Ik kocht hem eigenlijk uit noodzaak, mijn trouwe Lexus 400 gaf er de brui aan na een half miljoen kilometers, niet de motor, die gaat nog wel een miljoen mee, maar de luchtvering achter en het stuurhuis. Dat zou een dusdanige kostbare reparatie worden, zelfs (met doe het zelf) en het kwam zo fout uit dat ik besloot weer belastingvrij een oldie te gaan rijden. Gezien we nog een auto hebben (Peugeot 406 uit 1999 met krap 69000 km op de teller) kon ik de stap dus wel wagen.
Ik betaalde niet veel voor de 190, hij is wit van kleur, ziet er best goed uit en er was het laatste jaar veel aan gedaan: nieuwe banden, schijven/blokken, Dynamo, accu etc....
de oude eigenaar deed hem weg omdat hij een auto van de zaak had gekregen. Hij stond dus ook een jaar stil (km. stand APK bewees dat).
Vroeger had ik wel een aantal 190D's van de zaak en ik moet eerlijk bekennen dat het type altijd een beetje mijn hart had gestolen. Ik rij veel liever in de 190 van 25 jaar oud dan in de relatief jonge Peugeot aut. met alles erop en eraan^^)
Ik zal proberen een dezer dagen een foto te plaatsen van het kind^^ ik beloof de revisie zo gauw die gaat beginnen te documenteren hier op het forum. Het grote probleem is natuurlijk altijd 'tijd', maar gegarandeerd dat het er van komt!
nu probeer ik dus eerst het startprobleem op te lossen, want dat is echt dramatisch!
S'ochtends sleutel om en dan hopen dat hij gelijk aanslaat en vooral geen gas geven!!!! rustig laten schudden en reutelen en dan gaat hij gladder lopen en zelfs perfect (beter dan de Peugeot!) en dan kan je wegrijden. Die vriend van mij heeft alles al nagemeten en vond toen dar er "vroeger" met de brandstofdruk regelaar geknoeid was en dat dit nu een punt bereikt had dat dit onderdeel dus eigenlijk niets meer deed. Hij topte het af en ik moet dus nu starten zonder....
Inmiddels op zoek naar een ander, maar dat is niet zo eenvoudig: Mercedes zei 356 euro excl,
en ik plaatste dus een verzoek op de onderdelen lijn waar ik een 'aardig aanbod' kreeg van ...(geen geintje) 600 euro!!!! ik vroeg of dat voor de hele motor gold? - toen werd de telefoon neergelegd
Ben dus nog even aan het zoeken, en zal jullie allemaal op de hoogte houden...
Groetjes,
Luc